GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Lagi Kisah Kanak-kanak dibunuh Kejam!!!

Lagi kisah kekejaman pembunuhan terhadap kanak-kanak... Rabu lepas, berita kematian seorang kanak-kanak berusia 6 tahun yang mati akibat dipukul dan disimbah air panas oleh ibunya sendiri... Sungguh sadis... menderita dulu budak tu sebelum mati... Masalahnya mak kandung sendiri pula tu... Kemana belas kasihan dan perikemanusiaan nya tu... Dah takde rasa agaknya... bila syaitan dan nafsu amarah menguasai... Insan tak berdosa menjadi mangsa... 



Pagi ni, satu lagi kisah kekejaman terhadap kanak-kanak berlaku... seorang kanak-kanak berusia dua hingga tiga tahun (sebaya anak aku aje nih) mati dikelar hingga putus leher (terpisah kepala dari badan)... Pembunuhan kejam ni dipercayai dilakukan oleh orang asing... Kanak-kanak tu dikatakan dilarikan dari sebuah pusat membeli belah di Pudu Sentral... 
Sumber: Harian Metro

Alllahu Akbar... Nak salahkan sapa??? Salahkan ibu bapa sebab cuai pun boleh jadi juga, salahkan pemimpin sebab tak kuat kuasakan undang-undang dan tak cuba nak laksanakan hudud? Semua salah la senang kata... 

Pendapat aku, ini bukan kes pertama... tapi dah banyak kali kes dera, bunuh kejam ni... Kenang balik ajelah peristiwa kes pembunuhan kejam adik Nurin dulu kan... 


Tak patut juga samakan manusia dengan binatang... Binatang tak kejam, sebab memang fitrahnya memburu untuk makan... Jika dia cukup makan, dia tak kacau orang lain,.. Binatang takde akal... Manusia ada akal.. tapi manusia bila hilang akal lebih teruk dari binatang takde akal... 

Renungkanlah...

Moga peristiwa macam jadi iktibar untuk semua... kita nak salahkan pemerintah, apa kuasa kita ada??? Jadi, kita sendirilah kena beringat dan doa moga Allah sentiasa lindungi kita dan keluarga kita...dan jauhi kita dari sifat marah dan hilang akal... 

Psst: Salam takziah buat +adzairdawati makdara atas kehilangan suami tersayang pada malam semalam... Moga arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman. Moga Mak Dara dan keluarga tabah hadapi dugaan Allah... 

16Ulasan

  1. salam jumaat maria, tak sanggup nak membacanya menitik air mata... mak yang tak layak jadi mak macam ni...

    BalasPadam
  2. *Astaghfirullahhala'zim. Teruk orang2 macam ni. Patut simbah balik maknye dengan air panas mendidih tu.
    *Takut sangat kalau keluar bawak anak..Kadang2 kite x perasan orang jahat tengah perhatikan kita..

    BalasPadam
  3. macam2 la skarang ni...takut je rasa...

    BalasPadam
  4. ermm pucuk pangkal nya iman dalam diri.agama sbgai tiang yg kukuh...

    BalasPadam
  5. memang teruk yang takde hati dan perasaan ni. melibatkan nyawa orang. haish. sape la dorang nak tarik nyawa orang ni. ish ish ish. anak sendiri yang dikandung pun dia tak rasa apa dah.

    BalasPadam
  6. Manusia ada kalanya mmg hilang kewarasan tu yang dah jadinya mengalahkan binatang tu...
    Kesian kanak kanak yang jadi manusia..

    BalasPadam
  7. manusia sekarang mmg xde perasaan..sebab tu pentingnya pengisian rohani dalam diri kita setiap masa... xsanggup tgk kana2 kena dera ni..

    BalasPadam
  8. Ya Allah apa la kejam sgt ibu kandung yg sgup membunuh anak.tuh lah jadinya bila marah menguasai diri

    BalasPadam
  9. kejam betul manusia zaman sekarang..ishh sedih tengok keadaan kanak² tu

    BalasPadam
  10. manusia makin kejam, tak boleh baca kisah kanak2 dibunuh ni

    BalasPadam
  11. Sedih & teringat2 bila baca ttg peristiwa ni... Allah...

    BalasPadam
  12. Moga peristiwa begini menjadi iktibar...

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ