Ramadhan dah hampir ke penghujung... waaa.. dah nak habis, agak2 boleh jumpe lagi tak Ramadhan akan datang.. huhu... 

Sepanjang Ramadhan memang menjadi rutin melepaskan lelah menonton tv... memang layan je.. lepas satu channel ke satu channel... Tapi setiap channel pasti de iklan.. Jom kita tengok iklan popular sepanjang Ramadhan.. boleh dikatakan, setiap kali bulan puasa memang de iklan ni.

1. Iklan Ribena
Iklan popular nih kan... Trademark "Kelas kau Maria.." menjadi2 plak.. mentang nama ku hampir sama je kan.. hehe.. 

2. Iklan Milo
Ni untuk bebudak lah.. bukan main popular iklan ni untuk kekal bertenaga sepanjang puasa.. belum puasa dah keluar iklan ni..

3. Iklan Rancangan Masakan
Bulan puasa mulalah macam-macam rancangan masakan diwujudkan.. hampir kesemua TV ada rancangn masakan.. tak termasak dan tak tertengok pun sebenarnya..

Tengok, semuanya iklan makan dan minum.. macam mana la nak tahan nafsu kan.. hehe.. orang yg kuat iman je tak tergoda dengan iklan makan minum ni..

Bila penghujung Ramadhan, iklan dah hampir raya plak yang muncul...

1. Iklan Petronas
Petronas tak ketinggalan akan buat iklan khas untuk raya... Biasanya memang best iklan2 nih.

2. Iklan TM
Telekom Malaysia, pun ada citer menarik di sebalik iklannya.

3. Iklan TNB
Teringat iklan TNB yang memberi pesanan kepada pemandu.. ingat bawa moto malam2 sekali parut kelapa je.. huhu...

4. Iklan Planta
Khas untuk ibu-ibu dan wanita yg suka buat kuih..

5.

6 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Paling menyayat hati of course iklan Petronas...kan...

    BalasPadam
  2. akak paling suke iklan petronas dulu2 yg arwah yasmin ahmad bt, sume menyentuh hati... mcm sesuai je kalu utk raya gitu...

    Selamat Hari Raya maaf zhr n batin utk maria sekeluarga yek,kalu ada akak terkomen yg merapu ke terover hrp dimaafkan yek

    BalasPadam
  3. Kita suka iklan Maxis..so cute...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama