Recents in Beach

Petua Bayi Berkulit Bersih

Semua ibu bapa mahu memiliki bayi yang mempunyai kulit bersih dan mulus. Ia boleh dimiliki dengan mengamalkan petua tradisional sejak mengandung lagi.


Amalan minum air kelapa ketika kandungan memasuki trimester ketiga amatlah digalakkan. Amalkan minum air kelapa seminggu sekali. Air kelapa dikatakan berkhasiat untuk membersihkan kulit bayi. Dengan itu apabila bayi dilahirkan, dia akan memiliki kulit bersih tanpa kesan yang biasa dialami oleh bayi lain yang baru lahir. In Shaa Allah sepanjang usia bayinya, anak jarang menghadapi masalah berkaitan kulit.

Selain tu, waktu aku mengandungkan Faiqah dulu, aku suka makan tau fu fah... memang hari2 suami aku belikan tambah2 bulan Ramadhan, tak pernah mis. Pastu waktu mula2 hamil, trimester pertama, aku suka epal hijau dan jambu batu, xde buahnya aku beli je nestle bliss perisa epal hijau atau jambu batu... 

Alhadulillah, kulit Faiqah mmg halus dan tak mudah nak berkudis... lain benar dengan jenis kulit aku masa kecik2 dulu.. Cuma xde lah putih sebab dah baka wrna gelap, cmne nak putih.. tapi tak kisah, tapi mmg suka kulit Faiqah, lembut dan susah nk berparut... gigit dgn nyamuk pun xde bekas... 

Bagi yg nak dapatkan kulit comei lote, cuba amalkan petua2 tu ea.. insha Allah berkesan.. :)


Rujukan: Majalah Pa&Ma

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. tp org kata.. kalu dah dekat2 bersalin jgn minum air kelapa.. nnt kulit kepala anak berkerak.. hehe..

    BalasPadam
  2. gd tips ni tq yer

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^