Tips bercakap dengan anak

Tips bercakap dengan anak


Agak-agak boleh tak nak ubah ni.. sebab selalu memang dok cakap style belah kiri tu la kan... haishhh.. 

Tapi, parenting is fun... ada kala kita boleh ikut cara yang lembut, ada kala perlu juga ketegasan... KIta je tahu macam mana nak train anak kita... sebab setiap anak ni unik... 

Kadangkala berlembut boleh ubah sikap anak, kadangkala tak jalan juga bila berlembut menyebabkan kita guna la style belah kiri tu... kan.. 

Apa pun, insha Allah anak-anak akhirnya akan belajar dan tau serta kenal cara ibu bapa dia...Kalau berlembut je sokmo ada juga kesan tak baiknya... kan.. 

Apa pun terpulang pada kita sendiri... cumanya, kita kena belajar kawal emosi. 

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. selama ena perhatikan budak2 ni lau cakap baik2, puji2 sikit, baru dorang nak dengar kata.... cuba marah2, mesti dorang lagi xmo buat.. hahahaha

    BalasPadam

Catat Komen

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama