Ticker

6/recent/ticker-posts

Nak tahu Bila kita mati???

Salam berhujung minggu... saja nak share satu info best pasal kematian.. hmm.. pasti gerun kan.. tapi baca info kat bawah ni sampai habis... lepas tu, korang blh luahkan apa perasaan korang bila dah tahu, bila korang akan mati... 


Abdullah bin Abbas r.a., meriwayatkan, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:-

"Bahawa malaikat maut memerhatikan wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, di dapati seseorang itu ada yang sedang ketawa. Maka Izrail berkata; " Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutuskan oleh Allah untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok dan bergelak ketawa."

1 HARI = 24 JAM; (24 X 60 MINIT) = 1440 MINIT

1440 MINIT / 70 = 20.571 MINIT

MAKNANYA:

SETIAP 21 MINIT
MALAIKAT MAUT MENGUNJUNGI KITA...

Ok, sekarang dah tahu kan bila kita mati kan... 
Harap, kita sama2 muhasabah diri bila dah tahu pasal ni... 

p/s: secara jujurnya, aku sendiri meremang bulu roma bila tahu akan hal ni.. sebab tu aku nak semua org tahu pasal hal ni juga... 
Info ni aku dapat masa aku bekursus pendek di tempat kerja ku... sama2 kira renungkan dan buat perubahan...

Catat Komen

5 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^