Alhamdulillah.. hari ni hari ketiga bermakna hari terakhir aku berkursus PBS Tingkatan 2 di PPW Bangsar & Pudu... PPWBP ni letaknya di tengah bandraya Kuala Lumpur. satu tempat yg terkenal dgn jammed yg memanjang dan tempat yg padat..jalan yg bercabang..

Sebelum hari nk g kursus beberapa kali gak search google maps... macam senang je.. bisa lau nak ke sst tempat kursus sehari sebelum, suami aku akan tunjukkan jalan dulu. tapi kali ni dia tak smpat.. sabtu di duty, ahad aku de jamuan akhir tahun sekolah.. isnin dah nak g kursus... 

pagi isnim..bangun awal betul.. kebetulan isnin suamiku tak kerja sbb ada hal lain.. so.dgn perkataan mendayu dan satu pelukan..dia faham aku suruh dia hantar naik motor... hhehe... sebab rasa cuak tak tahu jalan kan.. t tak pasal2 sesat tak smpai2... 

so isnin tu dia hntr... naik motor ala dating gtu.. hekhek... tapi ttap ikut gps.. set ikut alamat dlm surt panggilan kursus... adeh la..memusing2.. bila smpai kat situ..rupanya tak da pun? gereja..sekolah da la. akhirnya tnya mak cik cleaner india... dia la ckp.. dkt stadium nun ada la bhgian sekolah punya... ikut la ckp makvik tu.. alhamdulillah... jam 8.30 smpai... 

Hari kedua... aku drive sndiri sbb suamiku kerja.. dia da tunjuk jalan masa ambik aku balik hari isnin tu.. tapi mcm pening2 lagi.. aku search google maps... tak sma dgn jln yg suamiku tunjuk.. ahhh.. ikut je n tawakal je lah esok... 

Semalam aku ikut GPS je jalannye. nasib sama dgn jalan yg ditunjuk oleh suamiku. tapi waktu balik.. aku dh terlajak.. nak msuk jalan kuching g masuk jalan parlimen.. akhirnya memusing la ke jalan mahameru dan tembus ke sentul... haha.. mmg ronda kl betul aku semalam... minyak kete pun luak satu bar... 

Hari dtg lebih baik dr smlm... bawa dgn tenang.. smpai setengah ja awal..yg smlm smpai sejam awl.. hari ni.. harap tak sesat lagi... hehe....

p/s: sesekali drive sendiri ronda kl..best juga... hehehe...sesat itu indah... banyak jalan lain yng kita tak tahu jadi thu... lagipun..setakat kat kl ni.. pusing2tang tu juga nnti. so jgn tr3ss ea kalau sesat... hehehe... sebaliknya syukur.. Alhamdulillah....

Post a Comment

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama