Panduan beli Stroller

idea ni dtg semasa shopping kt festival city... 
jenis ni bagus sbb blh laras dpn blkng
yg mcm ni ku belikn utk faiqah lpas umurnya setahun... sbb dh blh duduk n dia tak pndai jln lgi.. lnguh ooii.. nk dukung...

mcm2 jenis stroller de kt psran skkrg ni kan.. tapi sebenarnya ada bbrpa pnduan nak beli stroller yg selamat.. tak semua stroller yg mahal dijamin selamat.. 

kretiria yg ku titik beratkn semasa nk beli stroller utk faiqah suatu masa dhulu.. yg pertama sekali ialah stroller tu mesti blh laras pusing depn dan blkng.. mksudnya.. stroller tu mesti sma ada kita nk bby mngadap kita atau bby ngadap dpn.. lau sehala je (bby ngadap depan je ) mmg aku x beli.. 

sbnrnya, tips ni ustaz aku la bgi.. dia kta, jgn biarkn bby yg kecik2 yg matanya msih bru nk merekod mngadap depn sbb latih ank jga pndgn, sbb zmn skrg byk mksiat dpn mata.. so.. jgn biasakn ank lihat bnda tak elok.. tmbh2 bby, apa yg dia lihat dia blh rkm dlm memory sbb memory dia kosong lgi.. 

pastu, ciri kedua mestilh, selesa, spn yg lmbut dan tyr yg ringan.. bgku, aku tak pntingkn jnama pun.. kira tepati kreteria utma kira ok lh tu.. hrga lau blh cari yg murah la.. sbb ku tak mmpu nk beli yg ribu riban kn.. 

stroller ngadap ke depan shja blh beli, bila bby dh besar n blh duduk... tapi bgku, adalh lbih baik lau kecik2 pkai bby carrier je, sbb bby lbih selesa lau kita peluk dia.. dia rasa selamat kita pun tak risau.. 

tapi depend la korng nk beli yg mcm mna.. ku blh bg tips biasa2 ni je.. skdr kongsi ilmu n pndpt... 

Catat Ulasan

0 Ulasan