Recents in Beach

3 zikir untuk redakan tantrum anak!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


3 zikir untuk redakan tantrum anak! | Anak tantrum, satu cabaran hebat buat ibu bapa. MF tak terkecuali diuji dengan anak tantrum.

Masa anak kedua, MF pernah hadap tantrum ni... Ingatkan dah tak hadap lagi.. sekali lagi diuji dengan lebih dahsyat tantrum anak bongsu. Anak lelaki mungkin, tantrumnya di luar kawalan.

2 minggu MF cuba untuk redakan... segala macam ayat dibaca, termasuk azan dan iqamah di telinga. Tapi tak juga reda...


3 zikir untuk redakan tantrum anak!

zikir untuk redakan tantrum anak
Entah kenapa, seperti ilham Allah berikan, teringatkan satu zikir dalam al-Mathurat yang biasa dibaca untuk halau syaitan dan sihir... MF baca perlahan pada ubun-ubunnya... Alhamdulillah... nampak tenang sikit...

Bila reda sikit, MF peluk... baca pula zikir kedua... iaitu zikir Ya Latif... mendayu-dayu...

Bila tenang... MF teruskan dengan selawat nabi... hinggalah dia reda...



Sekarang ni, kalau dia mula tantrum je, MF akan bacakan 3 zikir ni... Alhamdulillah... lebih mudah dikawal bila tau gayanya...

Apa pun, nak hadap anak tantrum memang mencabar... Bila dia mengamuk tu, kita pun terasa nak mengamuk juga... Tapi 3 zikir tu mampu tenangkan diri kita dan juga anak yang tantrum...

Semoga bermanfaat.

Catat Ulasan

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^