TREND NAMA PANJANG-PANJANG

TREND NAMA PANJANG-PANJANG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Zaman berubah...
dan hidup makin payah...
nama makin susah
hingga terbelit lidah...

Wahh.. macam pantun...

tapi saja entry santai petang ni... rasa nak santai-santai petang ni.. layan trend anak-anak pula... trend mak bapak bagi nama anak panjang-panjang...



Dok jadi viral sejak 2  3 tahun ni kan..

Apa pun.. terpulang lah... asalkan baik elok maksudnya... dan bila panggil, panggil dengan nama yang diberi... takde shortcut atau nama timangan yang pelik-pelik... 
Share This :
Maria Firdz

Maria Firdz: Teacher, Housewife to Mr.Firdz, Mom to 3 daughters and 1 son | Lifestyle blogger, Like to sharing everything and usefull info to all of you.For any collaboration please email: myfirdaussy@gmail.com

avatar

kadang telan liur nengok nama bdk2 zmn skrg nih...
nk sebut pun mcm payah

Delete 1/16/2017 4:39 PTG
avatar

Rasanya tak perlu kot nama yang panjang-panjang nie..
Kesian pada orang yang nak menulis nama tu..
Susah owh.. Dahlah ruangan yg disediakan pada apa pun jenis borang agak terhad..
sekadar pandangan..

Delete 1/16/2017 4:43 PTG
avatar

nama saya dalam kategori 1980, tu pun dah panjang

Delete 1/16/2017 6:34 PTG
avatar

lepas tu habis dakwat pen sebab tulis nama saja. belum tulis jawapan di kertas jawapan lagi.
Cikgu ula terpaksa teguk air mineral 2-3 kali sebab nama murid semua panjang-panjang.

Delete 1/16/2017 8:14 PTG
avatar

Hihihi...macam2 bunyi ada...

Delete 1/17/2017 12:05 PG
avatar

ha haha...
teringat la dulu time aida sekolah menengah tahun 1993.
ada sorang member, cantik. nama pun cantik tau. 3 perkataan. glamer sgt nama dia.
tak bleh plak aida taip kat sini.
masa tu memang dok borak antara kami la.
"eh, nanti ko dah ada cucu, kawan2 cucu ko tanya sape nama nenek?"
"___ ____ ____." ha ha glamer nama nenek!!!
apapun, yg penting maksud nyer baik.
cikgu2 mesti pening ekk kalau nak isi data ke, tulis nama student ke.
ada 40 student satu kelas. tiap org 3 perkataan. aduhai!!!

Delete 1/17/2017 12:57 PTG
avatar

leceh lah sebut nama yg pjg2 haha

Delete 1/18/2017 3:04 PTG
Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^