div id='header-inner'>

Throwback: Kenangan Hujan Di Malam Hari!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Entry spontan malam ni... Idea tercetus nak coret kenangan silam... Mata tak mengantuk lagi sambil menunggu En.somi betulkan kereta... MF layan blog kejap... Anak-anak pun dah lena diulit mimpi indah...

Malam ni.. hujan lebat.. suasana yang tadi berbahang bertukar jadi sejuk dan dingin... Tu yang buatkan teringat memori silam...



MF teringat dulu.. masa kecil-kecil dulu... Rumah MF rumah papan beratapkan rumbia... Bila malam hari.. suasana sungguh sejuk.. menggigil... Tengah elok tidur.. tetiba mak kejut suruh beralih tempat tidur.. atap bocor..

Begitulah berlarutan berapa lama.. hinggalah ada rezeki sikit... Bapa MF betulkan dan besarkan rumah... Tak beratapkan rumbia lagi.. beratapkan zink pula.. tapi sampai sekarang masih rumah papan... Suasana tetap sejuk hingga ke tulang bila malam menjelang... mencari kain selimut tebal... Memang sejuk kalah suhu kat Cameron Highlands.

Bila malam yang hujan macam ni... Teringat juga kucing Pak tam.. muka dia iras-iras la gambar profil MF tu .. kucing tu lah MF peluk dia.. bila hujan sejuk macam ni... Hangat je rasa...

Tapi semua tu kenangan indah... Sangat indah untuk dikenang... Pernah juga saat melayan hujan.. jam dua pagi dikejutkan dengan jeritan orang... Rupanya, banjir besar melanda... Esok paginya.. bawah rumah dipenuhi air hingga ke paras lutut... Merasalah juga banjir di bawah rumah..

Haii.. indah sungguh kenangan silam... Rindu sangat suasana kampung halaman... Tapi kini kita dah ada kehidupan... Jadi, biarkan memori itu terpahat erat di kolam kenangan semalam...

Catat Komen

4 Ulasan

  1. Encik somi betulkan kereta di malam hari? Hujan pulak tu.
    Hissssh. Esok je lah betulkan.

    BalasPadam
  2. Rindu kenangan..tapikan ia.jadi nostalgia untuk kita lebih menanti hari esok...pernah gak atap bocor tu...alhamdulillah...Allah bagi kita rezeki..

    BalasPadam
  3. Indah kenangan tu MF.
    Seronok kiranya dpt share anak2 ekk.

    BalasPadam
  4. takutnya banjir bawah rumah..takut rumah dibawa air..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)