div id='header-inner'>

Pengguna Lebuh Raya PLUS Bakal Dikenakan Penalti Jika Guna Lebuhraya Lebih Masa!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Terkejut tambah geram tambah kecewa dan rasa macam masa terbaca berita ni kat Berita Harian Online tadi... Mau tak rasa gitu... Sebabnya MF antara pengguna Lebuhraya PLUS kot... Itulah jalan perhubungan utama kami dari Johor ke Kedah...  Nak naik kapal terbang tak mampu lagi... Naik kereta api.. Banyak pula kerenah dengan anak kecil... Kos naik bas pun lebih dari balik.naik kereta... Bila dengar berita ni mau tak rasa kecewa...



 Ayat pujukan Last tu... Hmm... Tapi kecewa la... Berita di up lepas seorang lelaki up Viral kat Facebook.. Dia kena cas penalti dengan PLUS..

Jenuh la nak kejar jam kat Lebuhraya lepas ni... Balik ke Kedah dari Johor lebih kurang 10 hingga 12 jam... Kalau lebih dari tu kena la cas... Maknanya tak boleh la nak tidur kat RnR lepas ni kalau mengantuk sangat.. Penat camne pun kena la usaha...

Satu cara je la dok nampak... Kalau kami dari Johor ni.. Kena la transit kat KL dulu sekejap... Lepas tu.. Sambung pula dari Kedah ke Johor... Kalau tak nanti terlebih jam plak.. Hmm... Elok sehari boleh sampai jadi dua hari kot baru boleh sampai ke Kedah...

Hadoii.. Jenuh la camni kan.. Harap carilah cara lain... Untuk elak kesesakan Lebuhraya...  Kadang Lebuhraya sesak sebab pihak PLUS repair Lebuhraya.. Sebab eksiden...Dan sebab pengguna tu rancang perjalanan tu sendiri...

Hmm... Tak tau la nak kata pe kan... Hangpa pikir camne.. Setuju ke dengan kenakan penalti ni.. Huhu...

Catat Komen

6 Ulasan

  1. Takut pulak kalau kadar kemalangan boleh meningkat. Mana taknya, dah ngantuk pon kena paksa jugak diri drive tak ke sadis namanya tuh. Mungkin taklah sampai tahap kritikal macam tuh kan, tapi apa pon boleh jadi. Nak2 zaman sekarang orang suka nak berjimat, so mesti taknak membazir duit bayar denda. Mesti ada yg jenis drive terus je.

    BalasPadam
  2. kadang2 solusi yg diberi pada pengguna ni pelik sangat!

    hanisamanina.com

    BalasPadam
  3. Lagi banyak la kes kemalangan sebab nak kejar timing. penat pun tak boleh tidur. sendal kelopak mata dengan macis macam 'citer' Mr Bean's Holiday.

    BalasPadam
  4. Pulak dah??! Melampau betul la diorang ni.. Ada je nak cekik darah rakyat marhaen.. Hmm.. Tak setuju! Nanti semua pakat duk rushing nak balik kampung.. Lepas tu eksiden pulak meningkat.. Haih~ -..-||

    BalasPadam
  5. assalamualaikum maria...mmg x setuju langsung..menyusahkn pengguna jln raya...:)

    BalasPadam
  6. tak sesuai la nak buat mcmni.. apelah diorang ni tak de pemikiran langsung..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)