div id='header-inner'>

Suami Siapa Kena Tidur Luar Malam-malam Jumaat Ni 😀?

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Keywords yang melekat malam semalam...
Rasa nak gelak pun hadooo....

Hukum isteri kunci pintu bilik...


Haishhh...
Musykil betul dengan keywords ni...
Maknanya suaminya kena tidur luar la ni...
Kebetulan pula tu kena malam Jumaat...

Hadoi la...
Mesti keywords ni dari lelaki a.k.a suami sebab dia nak bagitau kat isteri dia... Hukum tak bagi suami masuk bilik.. Atau boleh jadi dari perempuan a.k.a isteri sebab nak pastikan apakah tindakan dia suruh suami tidur luar tu satu tindakan yang betul.

Kesimpulannya... Apa hukum isteri yang kunci pintu bilik???

Pendapat MF, berdosalah jika sengaja buat demikian dengan sebab tak nak bersama suami... Sedangkan hukum mentaati suami tu melebihi segala ketaatan yang ada kat dunia ni...

Sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w:

لَوْ كُنْتُ آمِرًا أَحَدًا أَنْ يَسْجُدَ ِلأَحَدٍ َلأَمَرْتُ الْمَرْأَةَ أَنْ تَسْجُدَ لِزَوْجِهَا
“Seandainya aku boleh menyuruh seorang sujud kepada seseorang, maka aku akan perintahkan seorang wanita sujud kepada suaminya.” [HR at-Tirmizi]

Jadi, kalau merajuk sekalipun janganlah sampai kunci pintu bilik suruh suami tidur luar ye hakak-hakak ye...
Kang suami cari 'rumah' baru, tak ke haru kan... Merajuk sikit-sikit dah la ye...

Buat suami-suami, jangan cari fasal... Susah juga nak pujuk bini yang merajuk sampai kunci pintu bilik ni.. Hehe... Tapi, pandai-pandai la pujuk ye... Gunalah teknologi yang ada... Dan letakkan ganjaran yang indah...pasti hilanglah tu rajuknya...  Tulis surat selit celah pintu ke kan... Tak pun letak tiket ke... Duit ganjaran dia shopping ke... Hilang la tu rajuknya... Hehe...


P/s: Macam-macam ragam rumahtangga ni... Tak jangka keywords macam tu boleh melekat dan orang cari kat Internet juga ye... Hehe... 

Catat Komen

2 Ulasan

  1. YELA MAR KDG2 KEYWORD YG KITA XJANGKA DICARI DI BLOG KITA...XBAIK BIARKAN SUAMI TIDUR DI LUAR BILIK...SUKA CARI PERANG RUMAHTANGGA...HAL2 KECIL LUPAKANLAH BAWA BERDAMAI...AMAN HIDUP

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)