Makanan Sahur Yang Paling Tahan Lama dan Beri Lebih Tenaga!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Baru tahu.. Rupanya makan biskut lagi buatkan kita lambat lapar... Tapi takut nak makan yang lain selain nasi... Sebab perut dah biasa dengan nasi... Perut Melayu kan.. 

Tapi.
Ni makanan mengikut perkiraan pakar pemakanan moden.. 

Tapi MF yakin, makan buah kurma 3 biji insha Allah lebih tahan lama dan insha Allah dapat pahala sebab amalkan sunnah... 

Apa pun dalam sahur itu ada berkatnya... Walaupun sekadar seteguk air, tapi jika niat ikhlas bangun kerana nak hidupkan Sunnah... Insha Allah...  Bertenaga sepanjang hari... 

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. nad kalau makanoat lapar juga..ahhaa

    BalasPadam
  2. ohh, baru tahu

    BalasPadam
  3. ssalam , sekarang duk rumah makan nasi , duk u makan biskut je

    BalasPadam
  4. betul tu kak MF. dalam bersahur ada keberkatannya, tak kisahlah nak makan apa asalkan ambik kesempatan bersahur. inshaALLAH banyak pahala :)

    BalasPadam
  5. oat mmg paling bagus n tahan lama... skrg ni akak dh tak lalu nk mkn sahur...
    telan air kosong ngn kurma je

    BalasPadam
  6. kalau dulu mmg asyik dok amal nasik.. bila dah masuk belajar nih kadang sampai tak bangun pon ada.. contohnya hari nih.. sadiss betul.. minum air pon tak sempat.. hahaha..

    BalasPadam
  7. mkn oat mmg kenyang...tpi suka jenis minuman je..kalau mkn mcm tu je tak suka..heheh

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^