div id='header-inner'>

Inilah Punca Duniaku Terasa Sempit?

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Maaf... Ohh... Sukarnya...
Tapi fikirkan balik...

Allah tu lebih pemaaf...
Hari-hari kita buat dosa yang sama...
Dan hari-hari juga kita minta ampun dan maaf...
Allah tetap maafkan kita...


Dunia ni luas bagi pemaaf... 
Luas hati, luas pandangan.. Luas pemikiran...
Rasa ketenangan... 

Dunia ini sempit bagi yang berdendam...
Hati tak tenteram... Penuh kedengkian... 

Allah mampu maafkan kita sebesar mana pun dosa kita...
Tapi kita yang diciptakan dia... Nak lawan Allah... Kita nak jadi pendendam... Kita tak boleh tengok orang lain senang bahagia... Kita dengki... Kita nak kita sorang bahagia... 

Dasyat kan... Ishhh... Kita ni zalim!!! Zalim sangat seorang pendendam... Bukan zalim kepada orang yang dia dendam... Tapi zalim kepada hati dia sendiri... Dia rasa dia puas dendamkan orang... Tapi sebenarnya diri sendiri yang sakit... 

Berdoalah... Belajarlah...
Untuk jadi pemaaf... Tak rugi mana pun...
Bahkan bertambah rezeki dan rahmat Allah...
Percayalah... 
Allah tu lebih pemaaf daripada kita...
Jadi, kenapa kita yang diciptakan dia nak jadi pendendam sesama sendiri pula kan... 

Fikirkanlah... 

Salam Ramadhan.. 

Catat Komen

2 Ulasan

  1. In sya Allah..ameen..moga kita sentiasa meminta maaf dan memaafkan orang lain juga :)

    BalasPadam
  2. yup betul tu.. sebelum tido kita amalkan lah. maafkan semua org yg dah buat salah dkt kita secara sengaja or tidak sengaja..

    Blogwalking Sini, jom baca artikle tutorial ini

    Cara Betul Untuk Memasang HTTPS di blog article...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)