div id='header-inner'>

Bakal Bermadu???

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Kontroversi betul tajuk entry tengah panas rembang nih.. Hehe...

Saja nak kongsi bakal madu...
Betullah madu...
Pagi tadi jumpa...

Tapi lambat lagi nak jadi madunya...
Tapi tak pasti juga sempat jadi madu ke tidak...


Nampak tu bakal madu??? 
Ye la bakal madu...
Madu lebah... 

Hehe... Jangan pikir madu lain... 
Ni original madu lebah ok...
Sekolah dalam hutan macam ni la.. 
Kalau tak pepagi penuh dengan keladu... Opsss..  Kelkatu.. Orang Baling panggil keladu... 
Ada saja serangga yang berani mati dijumpai di koridor bilik guru ni...

Terkejut juga,
Pagi tadi MF biasa orang pertama la sampai ke bilik guru...
Tengok banyak lebah mati...
Dalam hati kata, mesti ada sarang dekat-dekat sini...
Sekali memang dekat betul... 

Atas alang depan tandas bilik guru... 
Sebelah je dengan bilik guru...
Banyak lebah tengah buat sarang...
Tu yang dikatakan bakal Bermadu tu...
Tapi tak tahu la sempat ke tak... 

Rasanya tak dibiarkan sampai Bermadu...
Bahaya juga...
Walaupun lebah tak merbahaya, takut juga bila dah banyak macam tu kan...

Seronok betul dok kampung... 
Pepagi dalam perhimpunan dok dalam awan kabus tebal...
Kalau dulu dok KL, nak rasa kabus kena la pergi Genting Highlands atau Camerons... Sekarang tak payah lagi... Memang real macam kat Cameron... Dok dalam awan terus... Patut la pokok strawberi boleh hidup segar kat sekolah ni... 

Alhamdulillah... Nikmat Allah yang mana hendak kamu dustakan???
Dekat sangat dengan alam dan dekat dengan Allah juga... Kerana itu, mengembara itu juga satu sunnah... Melihat bumi Allah yang Luas dapat meningkatkan keimanan bagi orang-orang yang berfikir... 

Catat Komen

7 Ulasan

  1. Bhya jgk klau ada budak2 main jolok2 sarang lebah tu..

    BalasPadam
  2. kene di halau nih lebahnya... bahaya kt budak2 dik oi...

    BalasPadam
  3. salam , heheh. tajuk tu.. betul suasan kampung memang best

    BalasPadam
  4. besaq nya sarang dia..bahaya tu..takut budak2 kacau habis semua lari..hehehe

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)