div id='header-inner'>

Tips Jadi Pengingat Setia!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Haisshh.. asyik lupa je... kat mana letak barang tadi...
Baru sekejap letak barang dah lupa... haishh...

Itulah fenomena biasa bagi wanita terutama lepas bersalin kan...
Sama juga dengan lelaki yang dah berusia...

Jadi, amalkan tips mudah ni...

Amalkan ye...

v
v
v
v

Memang terbukti, al-Quran tu penawar dan penajam otak.
Bahkan orang sering baca al-Quran, hayati, amal dan hafaz ayat al-Quran susah nak dapat penyakit nyanyuk dan pelupa walaupun dah berusia. 

Bagi pelajar, mesti amalkan baca al-Quran dua waktu puncak ni... 
Jangan tengok tv, jangan baca buku lain, buka al-Quran baca. Wanita uzur, bacalah al-Mathurat atau zikir lazim... boleh juga baca terjemahan al-Quran. 

Itulah tips mudah nak jadi pengingat setia.
Jadi, kalau suami isteri, nak suami jadi pengingat setia, minta dia lazimi baca al-Quran dua waktu ni.. 
Tak banyak, sekali baca satu muka surat pun jadilah.. 
Amalkan.. Tengok apa kesannya nanti... 

Insha Allah, dia akan jadi pengingat setia..
Bahkan dia lebih ingatkan kita, ingat tarikh penting dalam rumahtangga...
Bahkan, dia tak lupa isteri dan anaknya juga... hehe... ^____^

Catat Komen

3 Ulasan

  1. kesan tu mmg terbukti. even dah lama, brain can refresh everything. cuba baca balik apa yg pernah belajar dulu, insyaALLAH mmg senang faham dan mmg akan ingat balik. kuasa ALLAH dan mukjizat Al-Quran itu hebat.

    BalasPadam
  2. betul...dulu masa sekolah selalu buat..

    BalasPadam
  3. I will try..in sya allah..thanks

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)