Perlancaran Bulan Kemerdekaan Peringkat Sekolah!!!

Minggu ni dah penghujung bulan Julai...
Bulan depan dah masuk bulan Ogos...

Semua orang tahu, bulan Ogos bulan kemerdekaan bagi negara kita iaitu disambut setiap tahun pada 31 Ogos.. 

MF pun tak lupa untuk sambut... Selain kat sekolah... Anak sulung MF lahir pada 31 Ogos... Anak merdeka... Alhamdulillah...  Moga dia benar-benar jadi anak merdeka yang merdeka zahir dan batin dari penjajahan dan anasir yang tak elok...

Alhamdulillah... Di peringkat sekolah, sambutan pelancaran bulan kemerdekaan telahpun dijalankan oleh panitia Sejarah... Bulan Ramadhan panitia Pendidikan Islam yang sibuk, bulan Kemerdekaan panitia sejarah pula yang sibuk... Begitulah lumrah di sekolah kan...

Pelancaran tadi dimulakan dengan persembahan pentas oleh para pelajar...  Kemudian diikuti persembahan penyerahan bendera Malaysia dan nyanyian lagu Negaraku.

Kemudian barulah diikuti dengan persembahan tarian tradisional oleh para pelajar... Seronoknya, sekolah MF ni, pelajar dari Sabah dan Sarawak agak ramai... Jadi, dapatlah kenal dan tengok tarian tradisional dari kaum Bumiputera Sabah dan Sarawak.

Seronok juga tengok persembahan dan tarian mereka.. Lembut je... Penuh sopan... Itulah baru Malaysia...  Bukannya tarian terloncat.. Tergelek...Dan budaya luar... Kekalkan identiti Malaysia itulah baru Malaysia... Bukan tiru budaya luar...

Moga Malaysia terus merdeka dan aman... Untuk kekal merdeka perlukan usaha dari pemimpin dan juga dengan kerjasama seluruh rakyat Malaysia...

Moga kita dapat didik anak bangsa kita agar dapat kekal dengan identiti negara kita...

Sama-sama kita doakan keamanan negara kita Malaysia...


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Aminn..bersatu hati..seia sekata..in sya Allah boleh..

    BalasPadam
  2. tak sangka dah nak sambut merdeka kan..cepat macam berlalu..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^