Harga Minyak Baru Bermula Mac 2015!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Sejak minggu lepas kecoh pasal harga minyak naik... Tapi seperti biasa MF tak kan amik kisah jika takde bukti dan berita sahih dari media massa... Dan semalam khabar angin tu betull Memang harga minyak naik lagi sebanyak RM0.25 bermula 1 Mac 2015.

Sumber: Harian Metro

Itulah kan... baru turun beberapa bulan, dah naik semula... Hmm.. lumrah dah kan... kita sebagai pengguna ni, terima je lah.. bising-bising sangat pun bukan dapat apa pun... setakat jadi keyboard worrior boleh la kan.. 


Setakat ni, MF masih guna RON97 untuk kedua-dua kereta... Lagipun sebulan dalam dua kali je isi minyak... MF bukan kaki travel kan... jadi, jimat minyak... setakat pergi balik kerja je... kalau jalan dekat-dekat rela naik moto berempat... bukan apa... dok kat KL ni, jammed tak tentu masa... sakit kepala hadap jem dan perangai pengguna jalan raya kat KL ni... jadi, rela je naik moto... 

Minyak memang jimat la juga... setakat Viva660 kosong tu bajet dalam RM100 je sebulan untuk minyak... tapi dah naik pula harga ni.. budjet lebih la sikit kan...

Lumrah la, hidup sementara ni kan... hadapi je lah... dunia memang penuh cabaran... itu masa sekarang yang kita nampak, tak boleh bayangkan pada masa akan datang...  

Pandai-pandailah bajet untuk hidup ni kan...

Berlangganan update artikel terbaru via email:

2 Responses to "Harga Minyak Baru Bermula Mac 2015!"

  1. Harap2 tak naik lagi dan tak selalu naik turun.. pening juga jadinya nanti..

    BalasPadam
  2. Moga minyak tak naik lagi dah... Hehe ^-^

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel