div id='header-inner'>

Bau Yang Menenangkan Si Anak!

Minggu ni minggu yang betul-betul busy... Dua hari tinggalkan si kakak dan adik 12jam... Berbanding sebelum ni hanya separuh hari...

Bila selalu tinggal macam ni... Si kakak dan adik mula berebut abi dan ummi...

Paling best waktu tidur lah... Si adik tidur... Si kakak pun nak peluk... Jadi, dipeluklah ummi di tengah-tengah...

Semalam pun kakak macam tu bila suruh tidur.. "ummi, kakak nak peluk ummi''... Bila dah peluk... Dapat cium ummi baru dapat tidur...

Bau badan si ibu adalah ubat penenang terbaik untuk anak... Sebab tu bayi, suka sangat mengempeng... Berdakap dan berpeluk dengan ibu... Istilah 'di bawah ketiak mak' memang sinonim nak kata itu anak mak...

Seronok peluk anak...anak pun seronok... Dia rasa tenang... Rasa kasih sayang ibu... Dan rasa selamat... Peluklah anak... Berikannya senyuman dan kasih sayang... Pelukkan itu ibarat vitamin tambahan untuk emosi dan rohani si anak... Jika anak yang hyperaktif memang kena selalu bagi pelukan si ibu sebagai penenangnya...

Lepas dapat peluk... Memang terus tidur... MF sendiri sampai nak masuk sekolah barulah reti tidur sendiri... Masa sekolah rendah memang tidur dengan mak... Tak boleh tidur tanpa mak...

Memang best bau si ibu... Tak dapat digambarkan macam mana baunya... Amat menenangkan lebih dari lavender kan...

Nikmatnya bau si ibu... Penenang buat si anak...


Catat Komen

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)