GuidePedia

3
Satu ilmu dan info yang nak aku kongsikan, terutama bagi yang ada anak, atau bakal ada anak.. Selain ilmu keibubapaan, ilmu pasal pengurusan anak... satu ilmu yg wajib kita pelajari iaitu ilmu ghaib.. Haishh.. jangan wat pasal.. 

Ok...ok, aku terangkan.. ilmu ghaib ni iaitu ilmu tentang ilmu mistik.. Bila anak kecik, bayi atau kanak2 yg belum boleh bercakap, biasa ada gangguan oleh makhluk2 yg kita tak nampak, tapi bayi dan kanak2 ni boleh nampak.. kesannya, diorg akan melalak dan menangis sebab tu je cara dia nak bagi tahu yang dia takut. 

Sebagai ibu bapa kena belajar pasal ilmu ni.. Jika anak menangis, melalak di tengah2 malam, dekat senja, atau masa maghrib ataupun ketika azan, apa nak buat??? Mesti panik kan... Jadi, kena belajar dan cari ilmu ni.. Tak payah guna ustaz dan dukun bagai, kita ibu bapa adalah tabib yg terbaik... sebab doa ibu bapa untuk anak tak de hijab... 

Jadi apa yg perlu buat??? Ilmu pertama iaitu ilmu pendinding... Bila bayi lahir, bacalah ayat pendinding... Caranya.. Baca SINI: BILA BAYI ITU LAHIR... 

Kemudian, ayat kursi dan Surah 3 Qul jangan lupa, jika di dalam keadaan Nifas kita sebagai ibu boleh baca dan bisikkan di telinga ank... kenapa aku kata boleh baca.. OK, baca SINI: WANITA HAID BOLEH BACA AL_QURAN. 

Biasakan dengarkan ayat-ayat RUKYAH... OK, boleh download RUKYAH.MP3... atau baca sendiri.

Aku pasti, semua org perlu pelajari ilmu ni.. sebab kita wajib percaya, perkara-perkara ghaib dan perlu ingat, yg di dunia ni kita berkongsi dengan makhluk2 yg tak nampak... Jadi kena beringat dan sentiasa mohon perlindungan Allah... dan kalau boleh hafaz 3 ayat akhir dari surah al-Hasyr sebagai pendinding ke mana saja kita pergi... serta zikir di bawah ni... sebagai pendinding... 


Semoga bermanfaat dan selamat beramal... ^_^

Nota ungu: Baru aku amalkan apa yg dipelajari dulu... sebab baru2 ni Faiqah pun kena gangguan... suamiku buat pendinding dan setiap malam psg rukyah sampai ke pagi... 
Thanks for reading: Ilmu Wajib bagi Yang Ada Anak Kecik

Catat Ulasan

  1. nice sharing...

    faiqah kena gangguan yg mcm mana? dia ok x sekarang...cepat sembuh hendaknya yer...

    BalasPadam
  2. @wahida xde apa, cuma menagis2 dan mengamuk2 lepas blik bercuti dr johor hari tu.. pastu mcm takut kan sesuatu.. dh ok dh.. lepas amalkan ayat rukyah.. Alhamdulillah... :)

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

 
Top