Recents in Beach

9 Rahsia Rumahtangga Bahagia

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

9 Rahsia Rumahtangga Bahagia | ORANG yang mendirikan rumah tangga pasti idamkan rumahtangga yang bahagia... Takde orang tak nak bahagia.

Tapi nak capai kebahagiaan tu bukan mudah... Bukan sama macam zaman bercinta. Nak kekalkan kebahagiaan tu lagi susah... Tapi tak lah susah mana kalau dapat amalkan 9 rahsia ni...

9 Rahsia Rumahtangga Bahagia

9 Rahsia Rumahtangga Bahagia


1. Jika ada perselisihan maka hadapi dengan kepala dingin,j ika yang satu marah maka yang lain berusahalah diam.

2. Kalau sedang marah cubalah berusaha mengalah untuk menang. Tak dapat apa pun kalau lawan pasangan kita kan..

3. Tegurlah pasangan kita dengan kasih sayang, seperti memeluk sambil membisikkan kata nasihat.

4. Lupakanlah kesalahan masa lalu pasanganmu.

5. Jangan pernah bersikap dingin atau bosan pada pasangan.

6. Jangan menyimpan amarah sampai matahari terbenam.

7. Seringlah memberikan pujian kepada pasanganmu.

8. Umumnya, dalam pertengkaran,yang paling banyak bicara dialah yang salah.

9. Jika merasa bersalah jangan pernah merasa segan untuk mengakui dan meminta maaf.

9 Rahsia Rumahtangga Bahagia

Tips tambahan :


  • Jaga komunikasi dalam rumahtangga. 
  • Kekalkan panggilan manja walaupun anak dah berderet 
  • Buat bersama tak kira la.. Memasak, membasuh, apa sahaja yang relevan... 


YA ALLAH...
Anugerahkanlah kepada kami suami/isteri dan keturunan kami sebagai penyenang hati dan jadikanlah kami Imam/Makmum yang baik.

Aamiin ya Rabbal'alamiin

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Suami isteri ni kena banyak sabar...jaga hubungan dgn Allah. . kecilkan ego.Lapangkan dada dan fikiran..jujur.InsyaAllah baik-baik sahaja.

    BalasPadam
  2. Komunikasi sangat penting dalam rumah tangga. Jangan dipendam sorang2 nanti makan hati pula kan..

    TQ Maria untuk entri ini :)

    BalasPadam
  3. kita mesti mengenali antara satu sama lain baru boleh sama2 sampai tua

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^