GuidePedia

7
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Anak Tantrum memang mencabar...  Rasa kita pun nak Tantrum sekali... Memang mencabar kesabaran hadapi anak Tantrum ni...

Namun, ada beberapa panduan untuk hadapi anak Tantrum Ekstrem seperti menyepak, menendang,  dan memukul...










Sumber: Facebook 

Thanks for reading: Cara Hadapi Anak Tantrum Ekstrem Mengikut Umur!

Catat Ulasan

  1. dari kecil kena didik dan terangkan kat diaorang ... tak faham jugak kasi ikat kat pokok letak kerengga hehehe ...gurau je :D

    BalasPadam
  2. alhamdulillah..takat ni bila tengok perkembangan anak-anak,syukur belum ada ciri-ciri macam tu lagi..apa pun,sebagai ibu bapa kena ada pendekatan yang bagus untuk menangani masalah anak ni.Merotan membabi buta tak boleh dilakukan terhadap anak..takut pulak anak ni dah tak heran dengan sebatan.

    BalasPadam
  3. kita sebagai parents yg kena mulakan yg baik2 kpd anak2
    ajar anak sedari kecil..
    bila dah besar, tak berguna lagi.
    monkey see monkey do..betulkan?
    terima kasih atas perkongsian...

    BalasPadam
  4. anak saya tantrum tak sampai macam tu.. tapi suka jerit. kadang2 kat public kita rasa geram je.

    BalasPadam
  5. terima kasih atas perkongsian ini...mendidik ank x semudah abc..adakalanya kt sbg mnusia terbabas... kna byk ksabaran..lg2 dgn ank tantrum ni

    BalasPadam
  6. saya pernah alami anak tantrum masa umur 2-3 tahun..sekarang dia dah nak masuk 4 tahun nampak cam dah hilang la perangai huduh tu..heheh..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

 
Top