Ticker

6/recent/ticker-posts

Penyelesaian Kepada Anak yang Suka Conteng Dinding!

Letih dan berbuih dah mulut bebel dan nasihat kakak, janganlah conteng dinding... sekejap je dia faham... lepas tu dalam tak tengok dia buat apa.. penuh dah satu dinding... dah la rumah sewa... jenuh la nak mengecat balik rumah ni nanti... 

Dulu MF pernah kongsikan cara lain yang MF buat untuk redakan dia dari menconten dinding... iaitu dengan menampal sticker.. tapi cara tu tak bertahan lama... dia jumpa pensel warna, dia pasti akan tunjukkan kreativiti dan imaginasi dia di dinding... 

hmmm.... suatu hari... suami suarakan tampal ajelah sticker di dinding... biar je dia nak conteng... tapi atas sticker.. nanti dah penuh boleh padam.. tak pun tampal je baru... 

Akhirnya, alternatif kami menjadi... kami tampal sticker di dinding dan letakkan sempadan.... hanya di dalam petak putih border oren tu sahaja, kakak boleh conteng dan menulis... lain tak boleh... jadi, memang berkesan... dia conteng di situ je.. dan bagusnya sticker ni tahan lasak dan boleh dipadam dengan tisu basah atau kain lembap... 

HUH! Lega dah.. lepas ni tak yah risau dia menconteng dinding lagi.. 

Bagi ibu bapa yang berminat nak cuba juga... boleh je hubungi Homemadesticker untuk pertanyaan dan tempahan sticker... Harga sticker ikut saiz dan warna lain pun ada... bukan putih je... 

Email: homemadestickerdesign@gmail.com
Whatsapps: 0192732794


Psst: Cuma.. yangg ni macam mana boleh terlepas pula.. muka adik jadi mangsa... tapi si adik suka aja... adeehehh... sabooorrr je la... 

إرسال تعليق

4 تعليقات

  1. rumah saya penuh engan conteng anak2 ni..heheh..tunggu la setahun lagi,nak pasang wall paper je..masa tu dia pun dah cerdik sikit..

    ردحذف
  2. Hehe.... biasalah budak2 kan... menunjukkan kekreatifan mereka tak kita tmpt. Bertabahlah... hee

    ردحذف
  3. waaaaa T-T dah merasa! dah la duduk dgn mertua. kusyen dan bantal hiasan pun dia turunkan autograf. sadissss

    ردحذف
  4. skarang ade colour yang boleh cuci ngan air. moden daaa hehe

    ردحذف

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^