div id='header-inner'>

Kufur kerana panadol

Salam dan selmat pagi.

Camne lah sbb panadol je blh jatuh smp kufur dan keluar dr Islam... Mcm x logik... Tapi aku teringat masa belajar isu aqidah msa tingkatan 6 dan aqidah di universiti... Hati2 dgn kata2 sbb tnpa sdar leh jadi kufur.. Itulab yg ustaz aku pesan..

Ustaz umpamakan org yg demam cntohnya... Dia blh jadi kufur hnya kerana panadol yg dia makn...... Umpamanya gini... Org ckp.. Dah lega demam.. Ha.a dh lega mkn panadol tadi 2 biji alhamdulillah trrus lega... Sbnrnya slh... X blh ckp gtu... Kena ubh cara jwb tu..
Jawab gini... Alhamdulillah dgn izin Allah... Lega... Panadol sbg ikhtiar kita shja...

Kena lah berhati2 dlm berkata2. Tmbh2 zaman skrg org suka sgt huna produk itu ini... Berhati2 bila berkata2 wpun ayat promosi... Kerana tnpa sedar blh jatuh kufur... Mmg nmpk ringan tapi besar kesannya... Ustaz pernah gak ckp dulu... Org yg pentingkan duit je.. Pun blh jadi kufur gak... Smpaikan taksub sgt nk cari duit... Mmg lah zaman skrg amt perlukan duit.. Tapi hati2 dlm mempromosikan ayat pasal duit...

Segala yang kita guna sbgai alat utk kesihatan dan kemudhan kita.. Semuanya adalah dengan izjn Allah... Sstu yg Allah tak izinkan.. Cubalah mcm mana pun.. Xkan berhasil...

P/S: hati2 promosi brg wpun tujuannya baik tapi blh jadi tak baik... Saya sekadarkan kongsi sdikit ilmu yg saya tahu. ... Selebihnya hnya Allah yang Mengetahui...

Catat Komen

0 Ulasan