5 Punca Naik Berat Badan Walaupun Kawal Makan

Diet tak turun juga berat... Makin naik adalah...

Cuba tengok balik 5 Punca ni.. 


5 Punca Naik Berat Badan Walaupun Kawal Makan

5 Punca Naik Berat Badan Walaupun Kawal Makan

1. Banyak minum air manis. 

Tak kira lah air jus buah segera atau minuman bancuh 3 in 1.


2. Stress

Bila stress, hormon tak stabil... Makan pun ikut emosi... Jadi, macam mana nak kawal makan kalau emosi tak terkawal. 


3. Tak cukup tidur 

Ini punca mak ada anak kecil susah nak kuruskan badan. Memang tak cukup tidur... Insha Allah... Lepas anak besar boleh usahakan untuk cukup tidur. 


4. Tak lawas

Sembelit juga punca susah turun berat. Sebab pelawaan tak lancar. Toksik terkumpul dalam badan. 


5. Pemakanan tak seimbang 

Sumber protein, karbo dan vitamins tak seimbang. Makan nasi, buah sayur dan lauk pauk yang tak seimbang. Amalkan pemakanan #sukusukuseparuh tu dah cukup cantik kalau nak mula diet.


5 sebab ni kena elak... Bukan salah satu... Kalau dapat jaga 5 ni.. Tambah dengan kawal makan dan senam selalu.. Insha Allah... Misi kuruskan badan.. Insha Allah akan berjaya... 

Nah.. MF share jadual cabaran kuruskan badan.. Save, print dan rekod.. Untuk cabaran kuruskan badan 2019

Post a Comment

1 Comments

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^