Ticker

6/recent/ticker-posts

Cikgu Dina Pakai Prada: Drama Pencetus Semangat Cikgu Untuk 2017

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Cikgu Dina Pakai Prada: Drama Pencetus Semangat Cikgu Untuk 2017

Semalam ada drama di TV9... Slot Skrin D9... Best la juga... Kisah ringkas pasal cikgu...

MF anggap drama ni sebagai penaik semangat untuk cikgu-cikgu yang bakal kembali beraksi di sekolah minggu depan...

Kisah ringkas tentang cabaran seorang anak gadis muda yang jadi guru sandaran... Cabaran dari ibunya jika dia inginkan beg Prada dia perlu jadi cikgu selama 6 bulan di sebuah sekolah rendah di luar bandar...

Demi beg Prada dan impiannya nak ke Paris... Demi cita-citanya nak jadi Fashion Designer...dia sahut cabaran ibunya...

Dia kena ajar dan tingkatkan prestasi bahasa Inggeris...

Sumber: google images

Apa yang MF nampak dalam drama ni memang boleh diambil pengajaran juga...

Salah satunya... Sebagai guru kena kena kelihatan kemas dan bergaya.. Asalkan tak langgar syariat la... Janganlah ikut pula gaya cikgu Dina tu...

Selain tu MF nampak... Dalam pengajaran hari ni cikgu kena kreatif dalam mengajar... Macam cikgu Dina dia ajar anak murid dia kuasai bahasa Inggeris dari nyanyian dan lagu...

Selain tu tak boleh putus asa dan kena teruskan kuat semangat sahut cabaran yang ada...

Dalam drama ni juga diselit sedikit hal suami isteri..

Isteri mestilah kelihatan cantik... Ini juga MF nak combine pengajaran dari Movie Mat Motor Otai... Dalam movie ni pun ada pengajaran pasal ni..

Orang lelaki bila makin berusia dia makin manja tapi orang perempuan ni bila berusia dia lagi matang dan kurang fikirkan nak manja dan merajuk dah...

Jadi pengajaran juga buat MF dan para isteri di luar sana...

Drama yang santai camni pun ada pengajaran juga... Jadi dalam gelak ketawa ada pengajarannya...

Moga tahun ni lebih bersemangat untuk didik anak didik yang serba serbi mencabar nih... Tahun lepas kurang semangat sebab tempat baru dan suasan baru dan tengah mengandung pula kan... Apa pun semua rasa tu hilang bahkan buatkan MF bersemangat bila lihat prestasi untuk mata pelajaran yang MF ajar meningkat banyak dalam PT3 2016... Alhamdulillah... Tu yang buat lagi semangat tahun ni.. Moga dipermudahkan dan diberikan kesihatan serta kekuatan.. Insha Allah... 

Catat Komen

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^