div id='header-inner'>

Atasi Batuk dan Selesema Anak Dengan 4 Jenis Minyak

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Atasi Batuk dan Selesema Anak Dengan 4 Jenis Minyak | Alhamdulillah.. Batuk adik dah reda... Kali ni batuk yang agak degil hinggap Kat adik... Anak sebelum ni agak susah nak batuk selesema macam ni... Mungkin atas faktor menyusu badan.. Kakaknya yang dua orang sebelum ni... Cukup menyusu badan 2 tahun... Jadi kalau sakit sekejap aje... Alhamdulillah..

.

Tapi anak ketiga lain... Allah nak uji sebab nak aku dan suami belajar lagi pasal ilmu keibubapaan yang sangat luas...

.

Anak ketiga ditakdirkan Allah diuji dengan ketuban banyak semasa hamil... Ini juga antara punca dia mudah diserang selesema dan batuk. Tak boleh sejuk dan habuk... Mesti akan bersin berterusan seolah macam kena resdung.

.



Buntu fikirkan tapi tetap usaha tanpa jemu untuk pulihkan adik...


Antara usahanya:

1. Minyak bawang putih
Sapu setiap malam di dada dan tapak kaki

2. Vicks
Sapu kat dada dan belakang

3. Minyak kelapa dara
Sapu kat ubun-ubun

4. Essential Oil
Sapu kat tapak kaki dan dada setiap kali lepas mandi.

Pantang larang
1. Elak makanan berminyak
2. Banyak kan dia minum air masak.
3. Minum air setiap kali lepas minum susu.
4. Elakkan sejuk dan dedah kepada air-cond terlalu lama.
5. Jika perlu, pakai stokin waktu tidur malam.

Cara lain:
Terapi selawat dan zikir sebelum dan semasa tidur...
Doa dari ibu bapa secara istiqmah...
Terapi lemon dalam bilik
Mandian lemon.

Alhamdulillah.. Nampak perubahan... Terima kasih Allah atas tunjuk ajar di sebalik ujian ini...

Jaga anak ketiga ni mencabar sikit, sebab sensitif betul dengan habuk, dengan cuaca dan dengan udara. Sebab tu MF jarang sangat berjalan keluar rumah dan dedahkan dia dengan orang ramai. Apa pun, anak ketiga MF ni sangat ceria ... penyeri dan penghibur... keletahnya buatkan MF angau tau... Kalau boleh setiap keletah tu nak dirakamkan dan divideokan ...sampaikan penuh memori phone dengan ragam dia.

Itulah, bestnya anak ramai... MF ni kalau boleh nak beranak ramai... impian nak 8 orang... tapi cuti bersalin terhad, jadi dapat 4 orang dah cukup... Yang seterusnya, kena plan atau tunggu suami banyak duit, boleh ambil cuti tanpa gaji kan... apa pun syukur dengan rezeki yang ada...

Tak kaya harta benda kami ni .. tapi Allah lapangkan rezeki melalui anak... dulu jeles tengok orang dapat pergi bercuti luar negara, dalam negara, makan sedap, pakaian mahal... kini tak lagi sebab MF tau, rezeki MF melalui anak.. anak-anak itu harta yang tak ternilai dunia akhirat.


MF doa, moga mereka yang belum dikurniakan zuriat, akan merasai nikmat ni satu hari nanti.. insha Allah.


Catat Komen

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)