div id='header-inner'>

AMALKAN ZIKIR INI UNTUK MENSUCIKAN HATI DARI PENYAKIT HATI!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Khasiat atau manfaat dari wirid doa dzikir asma (Ya Quddus) ini dapat untuk mengatasi berbagai penyakit hati seperti memiliki sifat sombong, iri hati, dengki, rakus, sedih, stres dan sebagainya dapat hilang insyaAllah.

Cara amalannya seperti berikut

Bacaan doa dzikir :

Ya Quddus Ya Quddus Ya Quddus Ya Quddus Ya Quddus . . . Dan Seterusnya.

Cara mengamalkan :
Bacalah lafaz (Ya Quddus). Minima sampai 100 kali setiap hari ataupun sesudah matahari tergelincir secara rutin, maka insya-Allah hati akan menjadi tenang.

Bagi siapa yang mewiridkan berdzikir membaca (Ya Quddus) sebanyak 100 kali setelah selesai solat  wajib. Maka InsyaAllah akan dihilangkan berbagai macam jenis penyakit hati seperti dengki, rakus, ria’, sombong, iri hati,  musyrik, buruk sangka, kecewa, stress, sedih dan sebagainya dengan izin Allah Ta’ala.

Orang yang memiliki penyakit hati mereka akan susah diterima orang disekelilingnya, dan keberadaannya selalu menimbulkan masalah bagi diri sendiri ataupun orang yang dekat dengannya, sehingga orang sekeliling mereka akan menjadi tidak suka kerana penyebab penyakit hati tersebut. Amalkan selalu zikir (Ya Quddus) dengan hati yang khusyu’ dan istiqomah. Maka Allah akan menggantikan sifat buruk akan menjadi baik seperti menjadi orang yang jujur, amanah, sabar, ramah, tawadhu dan lain sebagainya.

Apabila ingin menghilangkan sifat tercela, berbagai sifat buruk seperti pendusta, pemarah, licik, khianat dan sebagainya. Amalkan bacaan zikir (Ya Quddus) setelah solat  sebanyak 100 kali dengan teknik menahan nafas. Dan saat menghembuskan nafas bacalah surat An Naml ayat 19 dibawah ini :
Surat An Naml ayat 19 :

فَتَبَسَّمَ ضَاحِكًا مِنْ قَوْلِهَا وَقَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ (١٩

Maksudnya: “Maka tersenyumlah Nabi Sulaiman mendengar kata-kata semut itu, dan berdoa Dengan berkata:" Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu Yang Engkau kurniakan kepadaKu dan kepada ibu bapaku, dan supaya Aku tetap mengerjakan amal soleh Yang Engkau redai; dan masukkanlah daku - Dengan limpah rahmatMu - Dalam kumpulan hamba-hambaMu Yang soleh".


Teknik menahan nafas :

1. Tarik nafas panjang lalu hembuskan (lakukan tiga kali)

2. Kemudian tarik nafas panjang secara perlahan-lahan dan tahan nafas selama mungkin sambil membaca zikir (Ya Quddus) dalam hati sebanyak-banyaknya. Lalu hembuskan nafas perlahan-lahan sambil membaca surat An Naml ayat 19 diatas.

3. Ulangi terus tata cara diatas hingga membaca zikir sekurang-kurangnya mencapai 200 kali, lebih bagus membaca zikir lebih dari 200 kali atau diulangi hingga 5 kali.

4. Lakukan secara rutin secara istiqomah, jangan berhenti amalkan zikir ni, hingga kita sendiri rasa kesan dan perbezaannya dalam hati kita.

Semoga amalan zikir diatas dapat bermanfaat kepada semua. Insya Allah.


Diolah dari: http://doadzikiramalan.blogspot.my

Catat Komen

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)