div id='header-inner'>

Selalu Tak Sempat??? Ikut Tips Ni!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Masa terasa begitu cepat...
Rasa macam ada banyak benda nak buat tapi tak sempat...
Tapi jika selalu sangat rasa tak sempat...
Jom kita koreksi dan muhasabah masa kita seharian dengan waktu solat kita...


Adakah kita menjaga waktu solat???


Jika tak sempat..
Selalulah dan lazimi diri dengan solat diawal waktu...
Dengar azan terus solat... 
Letak urusan kerja ditepi dan terus tunaikan solat...
Dari situ, kita akan rasa dan tahu... Banyaknya masa yang kita ada... Banyaknya urusan yang kita boleh buat selepas itu.. 

Memang terbukti...dan ternyata sangat... 
Nak belajar urus masa dengan efektif... Jaga waktu solat.. Sebab tu, sangat digalakkan solat diawal waktu.. Kecuali atas sebab-sebab takd dapat dielakkan kita terpaksa lambat kan sedikit waktu solat... 

Bila ada anak ni lagi mencabar nak amalkan solat awal waktu... Kadang dah ambil wuduk.. Anak merengek lah.. Minta itu dan ini..  Tapi semua tu bukan halangan..  Boleh didik anak juga untuk ajak dia solat bersama... 

Tapi bagi yang bujang.. Memang takde halangan banyak untuk solat awal waktu.. Mungkin halangannya kita sendiri yang cipta...  Jadi,  hargailah waktu tak kahwin tu ye..  Buat ibadat dan manfaatkan waktu sebaiknya... 

Biasa kita selalu cakap pasal rezeki yang berkat... 
Masa yang berkat pun ada juga.. Iaitulah masa yang pendek dan singkat tapi kita dapat selesaikan banyak perkara.. Itulah tanda masa kita berkat.. 

Jadi, jom mulai sekarang.. Ramadhan pun dah nak dekat nih.. Kita jadi orang yang tip top tentang penjagaan masa solat. Tak guna juga jika puasa tapi solat dilengah-lengahkan. Kerana Ramadhan mendidik diri kita jadi orang yang berdisiplin dengan masa... Solat dan puasa berpisah jangan... 

Catat Komen

3 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)