div id='header-inner'>

Pertama Kali Makan Kuih Tepung Bungkus Inti Pisang!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Pengalaman baru...
Serius tak pernah rasa dan jumpa..
Dan ini pertama kali...

Kuih Tepung Bungkus Inti Pisang


Biasa tepung bungkus ni inti kelapa, tapi ni inti pisang.. 
Rasa sedap juga... Manis-manis masin... 

Mudah la untuk buat kuih ni...
Tak payah nak bersusah payah buat inti kelapa... 
Beli pisang je... 
Rasanya kalau letak mangga pun sedap kan... 

Boleh masuk list untuk resepi berbuka puasa juga nih... Hehe...

Catat Komen

7 Ulasan

  1. sedap ni maria...cuma sekarang ni jarang nak jumpa yang sedap..

    BalasPadam
  2. nampak sedap....kat mana nak carinya hehe

    BalasPadam
  3. Salam.. mak saya klau buat kuih ni pun mmg letak inti kelapa atau pisang kdg2, cuma jarang sgt jumpa klau org jual..

    BalasPadam
  4. a'ah. tak pernah ada inti pisang.
    pisang tu inti ke ? ha ha ha...
    but dia berfikir di luar kotak ni tukang buat kuih ni.
    idea bernas!

    BalasPadam
  5. Hihi... kalau tempat kakak ni dah selalu ada dik
    Tapi kami di sini panggil nagasari.
    Guna tepung beras, santan, garam sikit dan pisang aje pun
    Tapi sedap kan:)

    BalasPadam
  6. aah selalu isi kelapa manis... ni sesekali bt kelainan

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)