div id='header-inner'>

Jangan Ingat Orang Kurus Tak Stress!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Kalau orang gemuk sibuk tahan lapar sebab nak kurus. Tapi aku yang kurus ni, rasa stress juga sebab lapar memajang tak kenyang-kenyang...

Memang tertekan juga dibuatnya... Mau taknya, makan jam 1 tengah hari, jam 2 petang dah lapar lagi...


Bila dah lapar, mula la nak makan lagi.. Tapi bosan asyik makan nasi je.. Jadi, makan buah je la pula... 

Letih juga layan perut nih.. Tak makan, nanti perut masuk angin lagi parah... Terus mual nak pitam segala macam penyakit lain datang.. Jadi layan je la si perut nih... 

Stok makanan tu sentiasa ada je.. Biskut, roti, buah, jajan, kerepek mesti ada... Kalau tak macam orang kebulur gayanya... Adoii la perut. 

Tu la jangan ingat orang kurus ni tak stress... Stress juga ok.. Makan banyak memang tak gemuk tapi stress sebab asyik lapar je.. Kena pula ibu menyusu... Tak boleh cakap apa la.. Mujur suami melayan je... Sekali dengan dia melayan makan, habisnya badan dia yang naik.. Aku gitu la juga... Haha.. Biarkan saja asalkan bahagia. 

Stress lagi bila orang tegur macam tak cukup makan.. Menusuk k qalbu tu ayat tu... Tapi senyum je... Kesian kat laki aku... Punya la dia layan makan aku... Habis duit banyak sebab makan je... Tapi sentap dia bila ada orang kata gitu kat bini dia... 

Walaupun aku dah biasa orang tegur pasal kurus... Aku relax je la... Sebab aku tahu, badan aku ni Allah buat... Syukur seadanya... Syukur sebab aku sihat sempurna... Jangan nak kufur nikmat sangat dok komplen itu ini.. Kang Allah tarik nikmat, masa tu baru nak belajar bersyukur... 

Apa pun aku syukur... Walaupun penat layan perut tapi syukur sebab selera makan aku yang pernah hilang awal tahun dulu dah kembali.. Alhamdulillah.. Syukur seadanya...

Catat Komen

5 Ulasan

  1. hahah samala sis ... kita yg kurus ni pun stres sebab mengunyahnya banyak tapi isi entah ke mana :D

    BalasPadam
  2. ok lg tuh... kalu akak suke je... udahla kurus makan banyak tp kurus tka gemuk2 heheheh

    BalasPadam
  3. takpe kak...yang penting jaga kesihatan...tahan lapar tapi penyakit datang, kita sendiri yang susah...

    BalasPadam
  4. 'org kurus tk gemuk-gemuk' follow kat sini..hiihi..salam kenal ya!

    BalasPadam
  5. Sy dr dulu kuat makan tp x gemuk2..mcm2 buat masih kurus...mms stress

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)