Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!

Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!
Jom Kenal Nama Dalam Kumpulan Warna!

Serius baru tahu...
Sebelum ni tak tahu menahu bab nama warna nih... Tapi sebenarnya warna ada namanya tersendiri...

Kita orang Melayu suka je letak biru langit, kelabu tahi anjing, hijau kepala itik... Tapi dalam bahasa Saintifik nya warna ada namanya... Cuma nama ni tak glamer lah. Pergi kedai, minta kat tuan kedai, sebut nama warna yang pelik-pelik nih memang takdelah jawapnya...

Jadi, ini untuk pengetahuan am kita..bahawa warna ni ada nama dalam kumpulannya...


Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. nk nyebut dah tergeliat lidah mak ni haaa

    BalasPadam
  2. i love colourful ..yes speaking london hihihi

    BalasPadam
  3. Hehe.PC popun baru tahu..tahunya..pink..biru..pink muda..pink tua..biru muda..biru tua..

    BalasPadam
  4. wah banyaknya nama warna!!! yg sy tahu basic je. hihi

    BalasPadam
  5. Sama lah diana pun baru tahu juga ni.....terima kasih sis atas perkongsian ini..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ