Trafic light vs undang-undang Allah

Undang-undang Allah pun tak ikut mustahil lah boleh ikut peraturan manusia...

Tapi org yg ikut peraturan Allah pun tak semestinya ikut undang-undang manusia...

Semuanya bergantung kepada iman, sikap dan adab yang diterapkan dari kecik lagi...

Kalau undang-undang Allah pun tak ikut...
Suruhan Allah pun tak patuh...
Larangan Allah pun buat...
Apatah lagi...undang-undang dunia ciptaan dunia kan...

Renungkanlah... Kita ni berada tahap yg mana.

Tak guna juga jika hubungan dengan Allah jaga bukan main... Tapi hubungan sesama manusia tak dijaga kan...

Sumber pic: fb

Published with Blogger-droid v2.0.10

11 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. aah..ada benarnya kata2 akak tu
    tp ade gak jenis main redah je trafic light..membahayakan nyawa org lain

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg ada..setiap hri jmpe... Jnis degil dan keras kpla..

      Padam
  2. Hubungan dgn Allah & hubungan sesama manusia.. peringatan yg baik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dua hubungan yg x terelpas dlm perhitungan Allah..

      Padam
  3. pilihlah yang terbaik....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikutilah perintah Allah dan rasul.. Itu yg terbaik..

      Padam
  4. Kalau kita patuh undang-undang Allah, rasanya automatically kita akan ikut undang-undang manusia kan Maria..itu yang selalunya berlaku..tapi kalau kita ikut undang-undang manusia, belum tentu kita patuh undang-undang Allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada juga sbliknya... Solat tak tggl tpi undg2 xleh ikut... Mst de something wrong lah tu ibadah dia..

      Padam
  5. thanks for sharing..btol setuju sgt

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama