Rasa Insaf Nak Shopping Baju!

Rasa Insaf Nak Shopping Baju!

Tinggal seminggu lagi bakal berhijrah ke dan menetap terus di JDT... Insha Allah...

Mula packing barang sejak tahu penempatan dan kelulusan MF dapat berpindah tu lagi...

Buat secara peringkat...
Minggu ni kira pecutan akhir nak packing barang...
Antara barang yang terakhir nak packing ialah baju bajan...
Baju bajan yang paling banyak tentulah baju MF... Haha... Ingat-ingat dekat suku lori gak la baju bajan MF ni... Tudung je dua plastik hitam... Baju bajan segala jenis pakaian satu plastik dan 3 beg roda...

Rasa insaf nak shopping baju lagi... Haha... Tapi insaf kejap je tu kan... Perempuan dengan shopping la katakan...

Penat mengemas baju...
Suami pun senyum je... Haha... Tak terkata dia... Tambah dengan baju anak-anak perempuan... Memang banyak baju je...

Barang kedua yang banyak ialah pinggan mangkuk....  Tu nasib tak terpengaruh dengan geng Tupperware... Kalau tak masak nak packing...

Barang ketiga yang banyak ialah buku... Biasa la cikgu kan...
Tu pun dah buang separuh yang tak guna...

Baru lima tahun di perantauan...
Kalau puluhan tahun bagaimana la agaknya...


Share This :
Maria Firdz

Maria Firdz: Teacher, Housewife to Mr.Firdz, Mom to 3 daughters and 1 son | Lifestyle blogger, Like to sharing everything and usefull info to all of you.For any collaboration please email: myfirdaussy@gmail.com

avatar

Barang lain boleh lagi control membeli tapi baju ni yelah.. dah namanya perempuan. Pantang nampak sale.. kadang2 tak ada sale pun sama je membelinya. Macam saya rumah sewa memang perabot ke hapa.. limitkan. Yang asas je. Sebab fikir kalau nak pindah nanti susah nak angkut. Nak2 duduk ting 9 ni

Delete 12/01/2015 5:34 PTG
avatar

SALam kak. Faham sgt sya baru 2tahun kay perlis ritu jenuh nak menyimpan dtg mula mula makayah hantar final year nak balik kena naik bas sbb jauh sgt. Mmg insaf sgt kak.

Delete 12/01/2015 5:48 PTG
avatar

SA pu dah stat packing ni...dah kawen sok nak keluar dari rumah sewa...

Delete 12/01/2015 5:57 PTG
avatar

hahah...dah kemas2 baru nampak semuanya ye..

Delete 12/01/2015 10:39 PTG
avatar

banyak betul baju ya..
Faham sangat, saya pun masa mula-mula dah tak kerja, dok mengemas almari baju..
Mak aiii, banyak sangat baju yang tak boleh nak guna bila dah duduk rumah..
last-last kemas, sedekah kat orang..
Ini pun masih berbaki sikit..

Selamat berpindah MF..

Delete 12/02/2015 9:50 PG
avatar
Tanpa Nama

hee. selamat packing , kak..
semoga semuanya dipermudahkan :D

Delete 12/02/2015 11:10 PG
avatar

Lumrah perempuan ni sis...antara barang yang banyak dia miliki mesti baju...hihi

Delete 12/04/2015 7:13 PTG
avatar

kan bila mula kumpul setempatbaru nampak.. hihi. lagi lagi pula mf cikgu, mmg byk pakai baju kan..

Delete 12/28/2015 10:58 PTG
Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^