Keputusan SPM 2012 ESOK!!!

Salam rabu... salam ceria2 selalu... 


Debaran bermula.. esok penentunya.. haha.. gaya macam aku je amik SPM.. tapi cikgu pun tumpang cuak juga tau... Esok berduyun-duyun bekas-bekas Pelajar dan calon2 SPM 2012 ke sekolah di seluruh Malaysia mengambil keputusan SPM... mesti berdebar kan dik kan... 

Teringat zaman aku amik SPM dulu.. seingat aku memnag berdebar.. aku belajar SPM mmg main2 banyak la.. tapi terkejut gak.. camne boleh dapat 3A... haha.. cam tak caya je... Result tu menyebabkan aku susah gak.. Nak minta keje kilang pun tak dapat sebab diorg kata result bagus mesti tak lama keje.. terang2 kena reject bila g interview keje kilang... Nak minta Universiti mmg tak lepas sebab result cukup2 makan.. Last2 masuk Tingkatan 6 sebab nak g swasta mmg la tak mampu.. bapa ku keje penoreh getah je dik... 

Alhamdulillah tebus kegagalan SPM dengan STPM.. aku cemerlang dgn STPM dan masuk U dan dah jadi cikgu kini.. So, buat adik2 yg nak amik result esok... Redha dan bersedia dengan apa jua keputusan. Allah tahu yang terbaik buatmu.. Masa depanmu masih ada... Gagal hari ni bukan gagal selama-lamanya... 

Semoga berjaya buat semua calon-calon SPM 2012... 

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. nyesal juga spm dlu2 tak bersungguh-sungguh..kalau tak dapat jd cikgu mcm kamu..hihi
    *follow sini

    BalasPadam
  2. masa SPM pun saya banyak main2....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama