Merdeka!Merdeka! Blogger Contest

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Merdeka!Merdeka! Blogger Contest | Lazada siapa tak kenal kan... Budak sekolah pun kenal Lazada ni... Satu e-shopping mall terbesar di Malaysia dan Asia... Nak beli barang apa, mudah dengan Lazada... Boleh dikatakan setiap bulan, ada sahaja barang MF dan suami akan shopping di Lazada... 

Sempena Merdeka, Lazada ada kan sale hebat untuk semua... 

Sebut pasal merdeka... kenapa kita ingat tarikh 31 Ogos setiap tahun? Kerana negara kita Malaysia merdeka pada tanggal 31 Ogos... berkat perjuangan bangsa Malaysia suatu masa dahulu, kita dapat nikmati keamanan negara dari penjajah hingga ke hari ini.

(a) Kenapa MF bangga jadi rakyat Malaysia?

Kerana Malaysia satu negara yang unik, indah dan penuh rahmat. Di Malaysia terdiri dari pelbagai bangsa dan agama, tapi dapat hidup serumpun dengan aman dan damai tanpa bertelagah. Kita dapat nikmati kepelbagaian budaya dan adat bangsa lain... Bahkan paling menarik dan susah nak dapat kat negara lain ialah jenis makanan... Orang Melayu boleh makan, makanan Cina, India dan bangsa lain... begitu juga sebaliknya. 

Selain itu, MF syukur jadi rakyat Malaysia sebab negara yang sangat indah dengan struktur bumi dan ekosistemnya yang penuh rahmat... Pelbagai flora dan fauna terdapat di sini... Dengan iklim panas dan lembap setiap tahun menjadikan Malaysia sebuah negara yang subur... Nak tanam apa, tak perlu risau... pasti mudah aje nak tumbuh... Jadi tak hairan, jika buah-buah sejuk seperti strawberi, anggur dan sayuran sejuk dah boleh didapati di Malaysia... Tak terkecuali, buah di Timur Tengah seperti buah kurma juga dah boleh berbuah subur di Malaysia. 

Jadi, kenapa tidak kita mesti berbangga sebagai rakyat Malaysia kan... 


Di Lazada, terdapat banyak barangan luar negara dan barangan jenama tempatan. Tapi satu jenama yang MF betul-betul suka dan memang akan beli dan guna iaitu, produk kecantikan jenama SAFI. Saat orang lain sibuk memakai jenama terkenal luar negara, MF setia dengan SAFI... kerana produk jenama ini, mudah didapati di kedai offline dan paling senang nak dapat di Lazada dengan harga yang lebih rendah. Dan paling penting HALAL dan Selamat digunakan. 

(b) Dua produk Jenama SAFI yang MF suka ialah:



Satu lagi kelebihan kenapa MF suka produk ini ialah sebab jimat... Makan masa berbulan bahkan hampir setahun baru habis... dah la murah, jimat pula tu kan.. sesuai betul dengan zaman kos sara hidup tinggi ni... Jadi, MF setia dengan jenama Safi ni hingga sekarang. Suami MF pun turut guna  jenama ni... sebab jenama ni sesuai juga untuk kulit lelaki... dan selesa bagi dia. 

Ikutkan banyak lagi produk jenama tempatan menjadi pilihan, tapi cukup pilih dua ini aje... Nak tengok produk lain boleh jengah Lazada. 

Dan sempena merdeka ini, Lazada buat sale hebat. Lazada ada Merdeka! Merdeka! Sale (http://www.lazada.com.my/merdeka-sale/) bermula 25 Ogos 2017 hingga 31 Ogos 2017 (di mana anda boleh menikmati diskaun hingga 80%!). Diskaun sehingga 80% tu. Mesti menggigil jari tengok sale ni.. rasa nak beli semua je nanti nih... hehe... 


Entry ini ada untuk menepati syarat Merdeka!Merdeka! Blogger Contest oleh Lazada Malaysia. Semua blogger berpeluang untuk sertai Contest ini dengan 3 syarat mudah:
a. What do you love about being Malaysian? 
b. Choose your favorite local brand here : http://www.lazada.com.my/malaysian-brands/ 
c. Select two product from that brand that you love. The Article must contain screenshots of the products mentioned. 

Contest ini berlangsung dari 21 Ogos hingga 31 Ogos 2017. 

Hadiah yang ditawarkan:
1st Prize: 1 x RM600 LAZADA Shopping Voucher 
2nd Prize: 2 x RM300 LAZADA Shopping Voucher 
3rd Prize: 3 x RM200 LAZADA Shopping Voucher 

Untuk sertainya, boleh >>>KLIK SINI<<<

Catat Ulasan

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^