بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Allah sendiri pun pesan kat kita... 
Berbelanja ikut kemampuan bukan ikut kehendak.. 

Ikut poket sendiri bukan poket orang lain... 
Berhati-hatilah kita dalam berbelanja... 

6 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. assalamualaikum maria...yer mmg betul tu...kena tahu diri sendiri juga...

    BalasPadam
  2. Kak, Sally macam ade satu kemusykilan la..boleh x akak kongsi pendapat?

    Kita kadang-kadang ade baki duit yg sedikit je..tp hati selalu berbelah bahagi sama ade nak sedekah atau tidak...walhal kita tau yg dengan bersedekah tu xkan buat kita miskin...tp kita ade kelangsungan hidup jugak kan...

    macam mana Sally nak terangkan eh bile org tanya macam ni? :D

    BalasPadam
  3. betul tu... setuju sangat
    jgn sbb nk menunjuk sbb niat lain kite sampai terlebih berbelanja

    BalasPadam
  4. Diri sendiri kena sentiasa beringat dan orang lain jangan suka provokasi..cubalah memahami..

    BalasPadam
  5. setuju sangat berbelanja ikut kemampuan

    BalasPadam

Catat Komen

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama