div id='header-inner'>

Jangan Nak Merungut!!!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Nampak Orang Lain je lebih kan... 
Apasal aku tak dapat???

Ha... Cuba tengok balik... 
9 nikmat ni kita ada tak??? 
Kalau ada jangan nak merungut!! 

Pernah dengar ceramah...
Ustaz ada berpesan...
Hidup kita ni jangan tengok orang yang lebih dari kita...
Tapi tengok orang yang kurang dari kita...

Kalau kita pakai kereta kancil, lihatlah keluarga yang bermotosikal...
Jika kita bermotosikal... Lihatlah orang yang berjalan kaki...

Sebab tu lah, lihat orang yang kurang dari kita supaya kita tau rasa syukur... Bukan merungut je...


P/s: Penjawat awam dapat RM500 pun ada yang kecoh dan tak puas hati...  Duit tu rezeki dari Allah je... Cubalah bersyukur dengan apa yang ada... Rezeki kan masing-masing... Kenapa nak iri hati... Belajarlah redha akan sesuatu... Bersihkan kan hati... Bulan mulia ni kan... Kalau tak Ramadhan bila lagi...

Catat Komen

2 Ulasan

  1. kalau rasa kita kurang, ingatlah ada lagi yang lebih susah dari kita..dari situ kita belajar untuk bersyukur..terima kasih atas peringatan ni.. :)

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)