بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Entah macam-macam hiburan, dakwah dan gaya viral zaman sekarang nih... lepas habis isu Brefie tu... (entah betul ke tak ejanye), kini timbul pula trending #jadilah seperti Rashid. Mulanya Rashid, tapi lepas tu macam-macam nama yang keluar.  Mustafa la, Rashidah la, Siti lah...


Bila baca trending dengan nama tuh, rasa macam baru belajar membaca... hehe.. teringat buat karangan zaman darjah 1 dulu, camtulah ayatnya... 

Tapi setiap ayat yang diorang trending kan tuh, ada nama dakwah, ada juga yang jenis perlian, ada juga yang memang teguran untuk pengguna media sosial masa kini.. 

Apa pun, komen MF, bagus jika ianya untuk dakwah, tapi dalam dakwah kita tak perlu jadi seperti orang itu dan orang ini, kerana kita hanya perlu ikut satu je iaitu Rasulullah s.a.w. Dalam kehidupan dan pembentukan akhlak, ikutlah dan jadilah seperti Rasulullah s.a.w... 

Jadilah Insan Bertakwa... itu yang sebaiknya, tak perlu jadi sesiapa, jadilah diri sendiri dengan mengikut Allah dan Rasul... 

Ini pendapat peribadi MF, kalau nak buat trending, MF boleh je buatkan... 

Ini Maria Firdz
Maria Firdz seorang pemalu, 
Dia tidak publish wajahnya,
Tapi digantikan dengan wajah seekor kucing sahaja...

Jadilah seperti Maria Firdz 
Yang malu untuk publishkan diri sendiri...

Hahaha... 
Kang orang kata up diri sendiri pula kan.. 
Ishh... nauzubillah... Jauhkanlah dari sifat segitu... 
Nauzubillah....

6 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Sbgai hiburan tuk menghilangkan streess.. Hihi

    BalasPadam
  2. heheheh itu msti idea bdk zaman skrg.... akak nengok je selagi takde yg bahasa kasar2 udah

    BalasPadam
  3. Makin trending pula.. Hurm.. Yang baik kita amik jadikan panduan.. Yang x baik tinggalkan.. Nice..

    BalasPadam
  4. salam , saya ni tak buka fb , rakan blogger up baru la tahu pasal si rashid nu

    BalasPadam
  5. pada saya kalau ianya ke arah kebaikan
    tak salah pun, pada sayalah
    benda viral ni pun bagus tuk marketing strategy

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama