GuidePedia

9

Hari ni ada hari kokurikulum... Alhamdulillah, selesai juga kerja...

Pagi ni terpaksa juga bawa adik ikut sekali ke sekolah... Kakak je tinggal dengan abi dia... Sebabnya dari semalam suamiku tak sihat... Dan pagi ni masih lemah badan...

Kakak takpe lah dah besar sikit... Boleh berdikari sikit... Adik ni manja dan kecil lagi.. Memang risau kalau nak tinggalkan... Last pikir, aku bawa je sekali... Lagipun kerjaku dah selesai...

Ini bukan kali pertama aku bawa anak ke sekolah... Kakak dulu seawal 30 hari aku dah bawa ke sekolah... Sebab ada urusan penting masa tu... Dan sepanjang nak besar tu, memang biasa dah dia ikut aku ke sekolah... Kali ni si adik pula...

Memang aku tekad je bawa... Biarlah orang nak kata apa pun... Tak kan nak kerja sampai keluarga dan anak-anak terabai... Kalau aku amik cuti kira aku tinggal masalah pula kat orang lain... Sebab kerja cikgu ni banyak berkait dan kerja dalam pasukan... Memang masalah sebenarnya kalau cuti... Kalau tak terdesak, memang tak cuti...

Jadi, aku usung je.. Biarlah orang nak kata apa... Aku tak kisah... Orang bukan tahu beban yang kita tanggung... Ibarat kata... Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...

Biarlah anak-anak tahu susahnya ibu bapa dia nak cari rezeki sesuap nasi... Anak-anak ku pun dah lali dan dah faham sangat... Tak banyak ragam kalau bawa pun... Senang dan pandai berdikari... Alhamdulillah...

Moga Allah permudahkan segala urusan kami... Ameeenn...


Posted via Blogaway: Entry Autopublish
Thanks for reading: Bawa Anak ke Tempat Kerja!

Catat Ulasan

  1. Salam singgah november sis...betul tu sis...susah senang hanya kita yang tau...semoga di permudahakan segalanya...

    BalasPadam
  2. semoga dipermudahkan segala urusan Maria...biarlah apa org nak kata...kan

    BalasPadam
  3. hehe, biasa kalau anak kecil tu, ramai je yang akan pelawa nak tolong tengokkan

    BalasPadam
  4. Akak pun kadang kadang bwk anak dtg opis

    BalasPadam
  5. Selagi boleh memang tak nak bercuti kan? Kasihan pada orang lain yang terpaksa ambil alih tugasan kita....

    BalasPadam
  6. ameen...
    semoga dipermudahkan segalanya kak maria...

    BalasPadam
  7. senang bawak je kan..boleh juga spend masa dengan anak

    BalasPadam
  8. setuju tu sis, kita ni ckgu ssh nk cuti, byk keje yang akan terbeban dkt kawan2..asalkan anak baik tak buat perangai, kawan2 tak kisah punya ;)

    BalasPadam
  9. saya pun kalau terpaksa bawak jugak anak ke sekolah...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

 
Top