Membebel Tanda Sayang... (^.<)

sumber:google images

Hari ni sepanjang hari ada keje... dari pagi ada orientasi tingkatan satu,  dan setelah selesai aku terus ke klinik untuk check-up 37 minggu... Alhamdulillah segalanya dipermudahkan...

Faiqah suamiku amik alih jaga dia... rancangan asal aku bawa dia je sekolah,  tapi setelah tengok pe'el dia masa bawa g meeting petang semalam,  rasa tak sanggup je nak bawa... memang semput je rasa... Akhirnya,  suamiku sanggup jaga,  bawa dia g pejabat...

Baru beberapa jam tak jumpa aku,  Faiqah dah mencari-cari... memanggil nama... bila aku balik... memang terus peluk tak lepas... rindu sangat la tu... hehe

Itulah gelagat si anak,  walaupun aku garang macam singa,  kuat membebel kat dia tapi tetap sayang... dia faham...aku bebel tanda sayang...

Dah jadi ibu barulah faham... kenapa mak dulu kuat membebel... membebel tanda sayang... aku ingat lagi ustaz aku kata,  mak yang sayang anak memang kuat bebel sebab dia risau dan tanda dia tunjukkan kasih sayang dia... dan sikap ni beza dengan sikap si bapa...yang kurg tonjolkan kasih sayang...tapi memang bapa pun sygkan anak...

Bila dah de anak ni,  baru la tahu...dan faham.. kalau dulu masa remaja,  memang bosan je mak membebel kan... rasa geram... tapi dah jadi mak,  baru faham... hehe...
tapi..itulah tanda sayangnya seorang ibu kepada anaknya...


Posted via Blogaway

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. kita membebel sebab nakkan yang terbaik untuk mereka, siapalah yang nak membebel sesuka hati kan akak, buat penat mulut je..

    BalasPadam
  2. Jadi bapak pun kdg2 sama juga.. tak sedar bila membebel kat anak2 hahaa.. :D

    BalasPadam
  3. Mak kita selalu membebel..Alhamdulillah itu tandanya sayangkan Maria...nway happy new year to you!!!

    BalasPadam
  4. Itu lah tanda kasih ibu...marah2 sayang..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^