div id='header-inner'>

Terasa Ambang Merdeka

Hari ni 30 Ogos... Sejak seminggu lepas aku dah terasa ambang merdeka... Kat KL setiap pagi dengar jet2 dari TUDM buat latihan utk kemerdekaan... Dan bila lalu kat jalan raya...banyak kenderaan tentera...

Terasa betul tahun ni... Tak tahu kenapa aura tu datang... Hari ni juga sambutan ringkas di sekolah... Makin terasa ambangnya...

Yang buatkan aku terasa ambang merdeka... Esok juga merupakan hari kelahiran puteri sulung kami Faiqah... Ya... Faiqah anak merdeka... Opss.. Aku tak nak citer pasal birthday faiqah...tggu next entry...

Walaupun secara batiniah kita tak merdeka sgt.. Tapi zahirnya kita patut syukur kita merdeka... Tak dijajah macam zaman atuk nenek kita dahulu kala... Cuma jajahan minda dan batiniah tu perlu lah kita kekangan dgn usaha dakwah yg berterusan... Moga generasi akan dtg betul2 merdeka...

Berdoalah...dan teruslah berdakwah utk bebaskan kita dari jajahan batiniah... Dan bersatulah demi merdeka secara zahiriah...

Moga negara kita terus aman... Moga kita dapat lahirkan pemimpin yg dapat kekalkan kemerdekaan ini...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Catat Komen

4 Ulasan

  1. selamat menyambut hari kemerdekaan.. merdeka !! merdeka!!

    BalasPadam
  2. Salam Kemerdekaan, semoga Malaysia terus aman & makmur.. amin.

    BalasPadam
  3. Disini jgk mcm tiada apa2 yg berlaku..mujur ramai update pasal merdeka..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)