Hutang Halang Syurga

Biar miskin asalkan hidup tenang tak berhutang...
Pernah hidup dikelilingi hutang.. Gaji sebulan habis bayar hutang... Tido pun x lena....
Akhirnya aku ambil pendekatan mudah...
Hutang yg langsai... Tolak gaji je...
Alhamdulillah..selesai hutang..

Dah tak de lagi dibebani hutang...
Tinggal hutang bank... Tu pun dah tolak gaji awal2... Mmg dapat gaji bersih dah...
Kereta ke moto ke... Dah langsai semua...
Alhamdulillah...

Biar kita hutang dengan Allah... Contohnya puasa sebab kita akan ingat dan alert...dari hutang manusia kan... Kadg2 lupa... Tambah2 bab duit...

So... Biarlah tak kaya dan tak mewah dari hidup dikelilingi hutang....

Sama-sama kita beringat...

Sumber pic: fb

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. setuju dikk
    takut sgt2 huhuhu
    tiba d akhireat kelak kita lekat x dpt nak merasa syurga sbb ada hutang dgn orag yg belum selesai huhuh

    BalasPadam
  2. Betul tu, biar susah sikit asal jngn terbiasa senang2 nk berhutang. Info yg baik utk peringatan.. Thanks sharing.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama