Alhamdulillah.. Selesai berbuka..  dapat juga habiskan puasa hari ni... Apa taknya... Pagi tadi terlepas sahur... Terjaga bila dah habis azan..

Tidur lewat semalam kerana kepenatan mencari persiapan raya... Pastu balik pula kemas rumah sikit2... Faiqah tak tidur aku dan suami tak leh tido juga lah...

Maka sampai tengah malam juga lah... Dan akibatnya tak terbangun sahur pagi tadi... Pada mulanya aku dah terdetik di hati... Jika tak larat memang aku berbuka... Tapi aku tak tido siang barang kali...tenaga tu ada... Alhamdulillah... Mampu susukan faiqah lagi pagi tadi dan buat kerja2 rumah sampailah berbuka..

Alhamdulillah.. Allah permudahkan.. Kekuatan tu memang datang dari Allah... Berdoa lah.. Insya Allah kuat... Di samping aku sentiasa zikir "LAHAWLAWALAQUWWATAILLABILLAH"...

Sebenarnya cabaran bagi aku tak bersahur sebab aku berisi dan menyusu lagi... Namun kuasa Allah kan...

Insha Allah... Malam ni kena tido awal lah..esok kerja... Dan satu lagi aku rasa.. Tenaga ada sebab aku tak tido siang puasa.. Sebab bila kita tido lagi badan rasa lemau dan lemah sebenarnya... Sebab tu makhruh kalau tido banyak di siang hari berpuasa...

Moga Allah permudahkan hari2 terakhir Ramadhan kali ini... Dan moga ianya jadi Ramadhan yg berkualiti... Insha Allah...

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Nasib baik Allah perudahkan puasa...

    BalasPadam
  2. waaa, faiqah bakal jadi kaklong la ni eh..hehe
    tahniah kak.. :)
    betul tu..bila kerap tido siang, perut pun laju je nynyi2 rock..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama