Persiapan Raya - Part 1

Ramai dah buat persiapan raya... Aku baru nak mula... Semalam baru lah serba sedikit buat persiapan...

Beli apa yang patut... Tapi tak semua lagi pun sebabnya...terlalu sesak dengan orang... Rimas betul rasa...

Tambahan dengan Faiqah yang buat perangai sebab mengantuk dan lapar... Aku dan suami macam singa lapar layan dia...geraaammm.Tapi beli juga alang2 dah keluarkan..

Kuih raya tak tahu lagi di mana... Memang aku tak tempah tahun ni... Buat memang tak lah... Aku tak pandai buat kuih moden... Lagipun mana ada oven...nak bakar tang mana kan... Tengok  la nanti kat mana de jual kuih lelong2 kan... Beli aje.. Bukan nak makan sgt pun kuih... Hehe... Kadang2 kuih tu memeriahkan aje.. Last2 tuan rumab habiskan lepas raya nanti... Heee....

Part two akan menyusul minggu depan...sebab aku dah start cuti sekolah... Relax sikit la... Insha Allah.. Persiapan ala kadar je... Xde semua baru pun... Lebih siapkan kat Faiqah je.. Utk diri sendiri x fikir sgt kan.. Itulah kalau dah ada anak kan...

Ok.. Next time smabung cite.. Minta maaf bebanyak ea.. Tak sempat nak balas kunjungan... Insha Allah ada masa aku jengah..

Nota ungu: tema raya aku berubah last2 minit.. Lpas raya baru aku citer deh...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Kat manalah yg sesak tu. Budak2 pun tak selesa dgn org ramai2 ni.

    BalasPadam
  2. tang kuih raya lak akak suka buat sendiri tapi buat masa kini, belum terfikir nak buat kuih apa..

    akak suka buat dari masa ke semasa, sepanjang bulan syawalpun menyempat lagi sebab suka makan kuih yang masih baru lagipun berdasarkan pengalaman dulu2, sekali masak, sekali abis, maklum le anak2 sedang membesar..

    BalasPadam
  3. SA baju raya semua dah settle..tinggal nak cari ksut anak jer..kuih raya x beli tahun ni sebab macam biasa kat ruamh SA jamu tetamu dengan makanan yang panas2 je...

    BalasPadam
  4. Sekarang kat mana-mana memang sesak maria..parking lagilah susah..kalau nak kurang stress kena beli awal-awal..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^