Ohh.... Harammmmm!!!!

SAlam Jumaat,,,

Lama aku tak lepak depan tv tengah2 hari ni... hari Jumaat jadi nih ada peluang lepak la,.sbb x keje.. layan drama kat tv3... biasa hari Jumaat mmg de drama best2 kat tv3..

Sambil landing2 tidokan faiqah...haa...citer baik punya... tajuk macam best je.,, Islamic story... 

Kisah pasal Rahimi yg baru balik dr belajar agama yg terlalu straight sgt dlm hukum... semua haram...

Bagus dramanih...nak tunjukkan dlm dakwah perlu juga kelembutan bukan kekerasan.,, Islam tu indah dan mudah cuma jgn cemari dgn kekerasan dan permudah-mudahkan... 

Cinta itu indah...cinta juga dtg dr hati... banyak pengajaran walaupun ada yg kelakar... dalam nak tegur org dan nak tegakkan amar makruf nahi mungkar...kena ada kaedah dan caranya,., bukan tegur mcm si Rahimi tu buat... 

Berdakwah tu wajib bagi semua org Islam.... cuma perlu ingat Hidayah itu milik Allah.... dan setiap org jgn tggu hidayah datanh mencari kita tapi kita yg kena usaha mencari hidayah.,. Ibarat makan nasi..kita tak kan tunggu nasi masuk dalam perut kita, tapi kita yg kena usaha masak nasi, ceduk masuk pinggan dan suap masuk mulut....

Renung2kan dan selamat beramal... semoga kita istiqamah dlm kebaikan... 

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. betul tu kak... sbb manusia ni macam2 ragam ada, so kne pandai nk berikan dakwah... mcm mana nak tarik perhatian org supaya mereka boleh menerima dakwah kita

    BalasPadam
  2. keras dalam kelembutan. memang susah nak apply dalam hidup. tetapi kalau dah sentuh soal agama, tak boleh di pandang remeh.

    tapi kalau semua benda dah jadi haram. cam no tu eh..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^