Allah tahu yang terbaik

Kadang2 hati cemburu...
Melihat kelebihan org tertentu...
Apa org nak semua dapat...
Bestnya hidup macam tu...

Lepas aku kehilangan...
Dan rasai perasaan org yg pernah kehilangan...
Aku jadi makin sensitif...
Tapi...
Aku kena lawan rasa tu...
Itu semua nafsu jahat...
Itu semua bisikan syaitan...
Itu semua amarah belaka...

Sering aku kata...
Allah tahu yg terbaik utkku...
Utk keluarga ku..
Untuk ketetapan hidup ku...
Allah nak aku dekat dengan Dia...

Owh...cemburu...pergilah jauh2..
Jangan ggu perasaanku...
Jangan racuni fikiranku..
Allah tahu yg terbaik utkku...
Allah dah r3ncanakan yg indah2 utkku...

Ya Allah jadikan lah aku...
HambaMu yg bersyukur....

P/s: sshnya nak lawan rasa keinginan nak nak zuriat bila tgk org lain menimang cahaya mata lagi... Tapi sbnrnya... Aku tak sedia spnuhnya lagi... Syaitan dan nafsu yg mnghasut... Ya Allah... Pelihara dan sucikanlah hatiku... Kau Tahu Yang Terbaik Untukku...

6 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Bersabar ye. Hidup ni memang penuh dugaan. Tapi dugaan tu la yang akan buat kita jadi matang dan kenal erti hidup.

    BalasPadam
  2. @Ainim SujuAlhamdulillah... kerana sabar entry ni ditulis... hhee

    BalasPadam
  3. Sabar. Kurang2 dah ada faiqah. Tengok org yg xde langsung mcm kita ni.. lagi sedih bila kehilangan dulu. Huhu.

    BalasPadam
  4. @piNky LuCiA ea.. sbb tu entry ni ditulis.. Allah tahu yang terbaik.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama