Dah tak de benda lain dah nak jual ke???

Sumber gambar dari hmetro on9... 

Dah xde benda lain ke nak jual sampai sanggup menjual orang... hadoii.. apa manusia la... Pastu harga lain2 lak tu.. kalau makin comel makin mahal ooo...harganya... kesian kat budak2 tu tau... astghfirullah... apa nak jadi dengan dunia akhir zaman ni... 


Sindeket jual bayi dan kanak2... di Pulau Pinang... bayi umur 40 hari hingga kanak2 8 thun di jual.. harga dari RM2500 hingga RM4500 ikut umur dan kecomelan baby tersebut... haisshh.. tak faham tul daku dengan orang yang sanggup buat ni.. tambha2 de plak dalang dari Jabatan Pendaftaran Negara yg subahat kuarkan sijil lahir... ni lah akibat nak kaya cepat tapi duit haram, tak berkat hidup gak... 

Sian tengok budak2 tu, comei je.. geram dgn org yg wat gini... pergi la jual buah ke, keropok ke, gula2 ke.. bior lah sikit untung tapi halal... 

Nak tau lebih beli harian Metro hari ni.,,, daku dngar berita  je smlam ni... 

3 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. cara mudah orang nak dapat duit zaman sekarang... ambik jalan pintas jer... hu hu hu..

    BalasPadam
  2. yang x faham ada pulak orang yang nk beli tu...x berhati perut betul

    BalasPadam
  3. Depa ni tak kira halal haram dah. Yang kasihannya budak2 tu lah.... Kalau dapat orang yang beli tu jaga dgn baik ok lah tapi kalau yang beli tu dgn tujuan lain, Nauzubillah, mohon pertolongan Allah aje lah untuk melaknat mereka2 ni.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama