GuidePedia

1

Dalam kesibukan aku melayan cerekarama kat tv dan melayan pbs kat tab.. terpndang satu entry pasal cikgu... terus je aku klik...
Lepas baca..agak tersentuh hhatiku... sebabnya...luahan ketidakpuasan hati seorg pelajar..dan pelajar tu dah jadi cikgu pun... knapa aku tersentuh?. Sbbnya aku seorg guru... sbnarnya..tak da lagi aku jumpe seorg cikgu yg nk marah anknya sesuka hati.. jika marah mesti brsebab kan... kadang2 pelajar ni sngaja nk uji kesabaran cikgu.
Jika nk citer atau luahan perasaan atau mslh... boleh jmpe cikgu yg kita percaya atau kaunselor je.. kaunselor ni dia blh dgr semua mslh pljar... jika kita memberontak tpi cikgu tu tak amik tahu,,.jgn slh cikgu...sbb cikgu tak faham apa kita nk.. ibarat anak kecik yg tak reti nk cakap lagi.tapi buat pernagi dan bebal...mmg mak marah juga wlaupun dh sabar...
Pasal..marah kt depan org tu mmg tak patut la...tpi cubalah bljr jgn buat cikgu mrh... cikgu lagi marah..jika cikgu tgh berckp pljr mnjawab... bila cikgu mrh...diam aje...
Tapi KU ucap terima kasih atas luahan hati tu... sya sbg cikgu akn amik perhatian dgn prkara ni... terima kasih...
p/s: aku tak mentionkan penulisnya...atas sbb2 tertentu... jika dia baca enty ni..kira perkongsian dan respon dr seorg cikgu la tu...
Published with Blogger-droid v2.0.9
Thanks for reading: Luahan hati seorang pelajar

Catat Ulasan

  1. xphmlaa..cube bg link skit nk bace sndiri

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

 
Top