Tempat suci jadi tak suci...

Alhamdulillah.. Singgah sebentar menunaikan solat di masjid.. Itulah adat musafir kan.. Tak lupa kpd pncipta..

Tapi setiap kali aku singgah di masjid atau surau2 kecil ni..pertama msti aku singgah tandas.. Tapi malangnya.. Tandas di kebanyakan masjid memang mngecewakan...

Tandas masjid kotor dan menjijikan..amat2 memalukan kita sbg org muslim sbnrnya.. Knapa mcam ni.. Yg pasti semuanya sbb sikap kita sndiri la.. Tak jaga kebersihan.. Mmg malu sbb masjid sudah pasti yg guna semua org Islam kan.. Org bukan Islam dia singgah tandas di stesen minyak je.

Banyak masjid2 daerah2 kecil2 yg aku singgah..tandasnya..hmm..malu nak cakap..

Wahai semua muslim..jagalah kebersihan..bersih sbhgaian dri iman... Lepas guna pndai2 lah jaga..itu mncermin peribadi kita.. Betul dan serius.. Aku malu nk keadaan ni..sbb masjid tmpat suci..spttnya tmdasnya juga mesti suci kan..

sbb tu juga aku byk singgah kat tndas petronas je.. Sbb puas hati.. Pelik juga.. Knapa tndas kotor kt masjid.. Spttnya masing2 jga la sapa yg guna tu.. Tak kan itu pun nk hrapkn cleaner

P/s: itulah mulianya seorg cleaner... Aku respect yg kerja sbg tukang cuci...

Published with Blogger-droid v2.0.9

Post a Comment

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama